چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ در مراسم افتتاحیه کنگره مذکور که با سخنرانی آیت‌ الله رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر سیروس زینلی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران و رئیس همایش، برگزاری مراسم یادبود زنده‌یاد استاد بهزاد قره یاضی، معرفی و اعطای جوایز برگزیدگان پنجمین دوره تقدیر از چهره‌های تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران نیز انجام شد.
از طرف کمیته انتخاب چهره تاثیر گذار زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران و اعضای انجمن بیوتکنولوژی پس از بررسی کارنامه افراد معرفی شده به کنگره از بین کارنامه ها و آثار ارسالی به کنگره از سراسر کشور به ترتیب آقایان دکتر محمود تولایی رئیس انجمن ژنتیک ایران به عنوان چهره تاثیرگذار علمی توسعه بیوتکنولوژی و صادق شجاعی دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی به عنوان دانشور جوان بیوتکنولوژی کشور انتخاب شدند و جایزه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را دریافت نمودند.
شایان ذکر است که چهارمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی با سخنرانی دانشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی به صورت آنلاین تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت.