عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال باید۷۰ درصد جمعیت کشور یعنی ۵۵ میلیون نفر واکسینه شوند، گفت: با توجه به جدی نگرفتن پروتکل‌ها توسط برخی افراد به نظر می‌رسد سویه لامبدا در صورت ورود به راحتی گسترش یابد و سویه غالب شود.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ یحیی ابراهیمی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌ها ودستورالعمل‌های بهداشتی نقش موثری درکنترل ومدیریت چرخه ویروس دارد، گفت: سویه لامبدا در چند کشور مشاهده شده اما هنوز وارد کشورمان نشده است البته بی‌شک با توجه به جدی نگرفتن پروتکل‌ها توسط برخی افراد به نظر می‌رسد سویه لامبدا درصورت ورود به راحتی گسترش یابد و سویه غالب شود.

وی بر ضرورت کنترل ومسدود کردن مرزهای زمینی، هوایی ودریایی برای جلوگیری از ویروس لامبدا به کشور تاکید کرد و افزود: قوانین سفت وسخت ومقررات سختگیرانه وهمچنین واکسیناسیون باید مورد توجه جدی قرارگیرد البته برای قطع زنجیره انتقال باید ۷۰ درصد جمعیت کشور یعنی ۵۵ میلیون نفر واکسینه شوند.

نماینده مردم سلسله ودلفان درمجلس یازدهم، با بیان اینکه پروتکل‌ها باید به صورت کامل اجرایی وعملیاتی شود، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس به صورت مداوم موضوع واکسن و واکسیناسیون مردم را پیگیری می‌کند و بازدیدهایی را از ‌کارخانه های واکسن سازی داشته و در این رابطه بر ضرورت واردات گسترده واکسن توسط دولت و وزارت بهداشت از هرطریق ممکن تاکید کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با تاکید بر اینکه برای کنترل کرونا، ورودی بیمار به بیمارستان‌ها باید کاهش یابد، گفت: به طور قطع اگر رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون وکنترل مرزها جدی گرفته نشود علاوه بر لامبدا باید منتظر پیک‌های زیادی باشیم.