عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) پیشنهاد می شود کمیته تخصصی حمایت از سمن ها تشکیل و ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مریم قهرمانی صارم در کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج با بیان اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین مسئولین و عموم مردم هستند، اظهار داشت: سمن‌ها پل ارتباطی بین مسئولین و عموم مردم هستند و به خاطر تماس رو در رو با مردم و ارتباط با مسئولان می توانند نقش موثری در تحقق اهداف و دغدغه های مردم دارند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در اموری مانند فعالیت‌های امدادی، رفاهی، مذهبی و خیریه، خدماتی، درمان، هنر وحرفه ها، مطبوعات، زنان، جوانان ومحرومان فعالیت دارند از این رو پیشنهاد می شود شهرداری برای حمایت و تقویت این نهادها کمیته تخصصی سمن ها را تشکیل دهد تا خلا شورایاری ها نیز پر شود.

قهرمانی صارم به ضرورت تشکیل سازمان‌های مردم نهاد اشاره و گفت: سمن ها به عنوان اصلی ترین سازمان های محلی مردمی دارای ظرفیت های بالقوه و مهمی در هم افزایی و ترغیب شهروندان به مشارکت در امور شهری دارند هرچقدر نقش سمن ها و مشارکت های اجتماعی در توسعه شهری بیشتر باشد، به همان میزان مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و حتی کالبدی و اقتصادی در شهربا کیفیت بهتری مدیریت خواهد شد.

وی یادآور شد: تخصصی بودن از ویژگی‌های بارز سمن‌ها به شمار می‌رود و از دل مردم برآمده اند و بنابراین به دنبال حل اصولی و منطقی معضلات شهری بوده و شاخص‌های توسعه یافتگی شهرارا بر اساس استانداردهای آن مطالبه و پیگری می کنند.