با توجه به امکان ثبت و نگهداری سوابق پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از کلیه بیمه شدگان محترم تقاضا می گردد با حفاظت از کارت ملی و عدم ارایه آن به افراد غیر، از استفاده درمانی من غیرحق جلوگیری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز؛ با توجه به امکان ثبت و نگهداری سوابق پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از کلیه بیمه شدگان محترم تقاضا می گردد با حفاظت از کارت ملی و عدم ارایه آن به افراد غیر، از استفاده درمانی من غیرحق جلوگیری نمایند.

از طرفی با توجه به اینکه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی با شماره ملی ثبت و ذخیره می گردد لذا ضرورت دارد ارایه کنندگان خدمات‏/پزشکان محترم به منظور جلوگیری از مخدوش شدن سوابق پزشکی و ممانعت از ایجاد سوابق غیرواقعی برای بیماران، در هنگام پذیرش و ارایه خدمت، هویت بیماران را با مشخصات مندرج در کارت ملی تطبیق دهند.در مواردی که سوِء استفاده از کارت ملی بیمه شده با اطلاع قبلی وی باشد،

برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی هر گونه خسارت مالی ناشی از این اقدام متوجه بیمه شده بوده و بیمه شده ملزم به جبران زیان وارده به سازمان خواهد بود.

شایان ذکر است اطلاعات مربوط به انجام ویزیت، خدمات و داروهای ارائه شده به بیمار از طریق پیامک به شماره تلفن همراه بیمار ارسال می گردد. به منظور پرهیز از سوءاستفاده های احتمالی ضروری است بیمه شدگان با مراجعه به سایت es.tamin.ir نسبت به ثبت اطلاعات فردی و ثبت تلفن همراه شخصی اقدام نمایند.