مستند اینجا آب مجاز نیست به شرح مصائب بی آبی و انشعابات غیر مجاز آب از دیدگاه مردم حاشیه نشین می پردازد. دوربین به میان مردمی رفته که از سر استیصال به ساخت و ساز غیر مجاز در محلات کم برخوردار پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ حامد توکل تهیه کننده و کارگردان این مستند در گفت و گو با وطن بیدار بیان کرد: مستند اینجا آب مجاز نیست! نگاهی به مصائب بی آبی و انشعابات غیر مجاز از دیدگاه مردم حاشیه نشین البرز دارد . این مستند سعی دارد به  واکاوی علل فقدان آب مجاز شهری در برخی از مناطق حاشیه نشین کرج، ماهدشت و چهار باغ بپردازد.

توکل درباره نتایج حاصل از پژوهش مستند به حاشیه نشینی، ساخت و ساز غیرمجاز و فقر به عنوان علل اصلی این معضل اشاره کرد و افزود: متأسفانه کرج در حاشیه نشینی دوم کشور است و این یعنی شوخی با فرهنگ، اقتصاد و زندگی شهری.

این مدرس هنرهای نمایشی وسینما دانشگاه ادامه داد: پیشگیری نکردن از ساخت وسازهای غیرمجاز توسط شهرداری ها از یک سو و فقر و تنگدستی برخی از مردم که به ناچار روی به ساخت وساز غیرمجاز در حاشیه شهرها آورده اند و قوانین موجود، از سوی دیگر مسئولان را دچار دوگانگی در خدمت رسانی کرده است.

رئیس انجمن سواد رسانه ای البرز، اضافه کرد: وظیفه مستند ساز پرداخت خلاقانه واقعیت است و به قول گری یرسون پدر مستند سازی بریتانیا، فیلم مستند پتانسیل نمایش زندگی در قالب یک هنر جدید هست، هنری که در آن بازیگر اصلی و صحنه اصلی نسبت به برابری های خیالی شان در شرح دنیای جدید، راهنماهای بهتری محسوب می شوند و موادی که اینچنین در حالت خام گرفته می شود، واقعی تر از موادی خواهند بود که با بازی ساخته می شوند.  پس ما به عنوان تولید کنندگان رسانه ای وظیفه داریم نسبت به نابرابری های اجتماعی و ضعف زیرساخت ها واکنش نشان دهیم و به متولیان امر تلنگری زده شود تا شاید به فکر اصلاح فرآیندها برآیند.

گفتنی است؛ آریا اسدآذر تصویر وتدوین، حسام طالبی حقه دستیار تهیه کننده، نادر علیمحمدی نویسنده، شایان آقاجانی گوینده متن و دانیال یعقوبی به عنوان دستیار صدا وتصویر در این مستند ۱۵ دقیقه ای که قرار است در جشنواره سینما حقیقت شرکت کند، با حامد توکل همراهی کرده اند.