عضو شورای اسلامی شهر کرج بر ترویج ورزش همگانی تاکید و گفت: ظرفیت‌های اماکن ورزشی شهرداری و سازمان فضای سبز در توسعه ورزش شهروندی بخصوص ورزش های همگانی به کار گرفته ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مریم قهرمانی صارم ضمن گرامیداشت هفته سلامت بانوان که با شعار “زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا نامگذاری شده است، اظهارداشت: اماکن ورزشی در سطح شهر جزو اموال شهرداری به حساب می آید و شهرداری دارای فضاهای ورزشی است که در ابتدا به صورت مطلوب تجهیز و پس از آن در هفته دو بار در اختیار پرسنل شهرداری بخصوص بانوان پرسنل قرار داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه امروزه مردم استقبال خوبی از ورزش های همگانی می کنند، افزود:  اگر برای سلامت ابعاد مختلفی را قائل هستیم که به شکل به هم پیوسته بر یکدیگر تاثیر می گذارند باید بدانیم که ورزش همگانی بر سلامت بدنی، جسمی و روحی و روانی تاثیرگذار است.

قهرمانی صارم بر ضرورت همکاری‌های مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وسازمان پارکها وفضای سبز درتوسعه ورزش شهروندی تاکید و تصریح کرد: ورزش همگانی موتور محرکه ورزش قهرمانی است و  باید برای تمامی  گروه های سنی در جامعه ترویج شود.

وی به ایجاد فضاهای ورزشی در سطح بوستان های شهر اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از یکسال است که همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید میکند در این راستا نیاز است تا بانوان با افزایش آگاهی، ارتقا سواد سلامت، ایجاد سبک زندگی سالم، حمایت از همسر و سایر اعضا خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده را عهده دار شوند.

وی یادآور شد: امیدوارم با تعامل نهادهای مختلف جمع بیشتری از مردم بخصوص بانوان ونوجوانان با تبلیغات، آگاه سازی، آموزش، بسیج و تجهیز امکانات مطلوب و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، به ورزش سوق داده شوند.