به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قم کانون اصلی انقلاب است و باید اقدام لازم برای برگزاری مراسم گرامیداشت صدمین سال بزرگداشت احیای حوزه علمیه قم،‌ صورت گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور،‌ بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه تفاهم نامه‌هایی با مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه و سایر موسسات فرهنگی استان منعقد خواهد کرد.

وی افزود: تکیه‌گاه دولت انقلابی،‌ حوزه‌های علمیه برآمده از جریانات انقلابی در قم است و این استان جایگاه ویژه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در جمع مردم شهر قنوات این استان حضور پیدا کردم،‌ مهمترین خواسته مردم منطقه آن تبدیل شدن به شهرستان بود که استعدادهایش را دارد و این مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی بیان داشت: همچنین در منطقه پردیسان حضور پیدا کردم و از نزدیک با مردم ساکن در آن گفت و گو کردم، این منطقه مشکلاتی دارد که عمده آن در تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قابل حل شدن است.

وی افزود: امروز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلای پردیسان اختصاص یافت، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در راستای تامین زمین برای عرصه فرهنگ و هنر درنظر گرفته شد،‌ پنج میلیارد تومان به تالار مرکزی شهر قم اختصاص یافت و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای کتابخانه مرکزی قم درنظر گرفته شد، همچنین اعتباراتی برای مجتمع امام خمینی(ره)‌ قم لحاظ شد.

وی با اشاره به دیدارهای روز جاری با اهالی فرهنگ و هنر استان ادامه داد: قرار شد از محل زمین‌هایی که در منطقه پردیسان در اختیار اداره کل ارشاد قم است به‌منظور ساخت مسکن برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قم مساله تامین کاغذ بسیار مهم است و مراجع بر این موضوع تاکید دارند چرا که قم شهر فرهنگی است و در این زمینه انجام اقدام‌های لازم در دستور کار است.

وزیر ارشاد که هیات دولت را در این سفر همراهی می کند تاکنون برنامه های مختلفی از جمله بازدید از کتابخانه مرکزی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، شهر قنوات و چاپخانه قرآن کریم داشته است. 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یافتند.

در جریان این سفر موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.