مهری فلاح، معاون فرهنگی اجرایی کانون البرز در نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بر ضرورت معرفی ایران اسلامی، ظرفیت‌ها وپتانسیل‌ها و الگوهای مناسب آن به نسل امروز به منظور افزایش حس مسئولیت پذیری و ارتقای هویت ملی درکودکان ونوجوانان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مهری فلاح، معاون فرهنگی اجرایی کانون البرز به عنوان نایب رئیس این کمیته در سخنانی ضمن خوشامد گویی و تشکر ازحضور نمایندگان سازمان های عضو، دهه فجر را ایامی ارزشمند برای معرفی انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن به نسل جدید خوانده و افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در طرح  ویژه‌ای به عنوان «سرزمین من،ایران » به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، قصد دارد بیش از پیش ایران اسلامی و ظرفیت‌های آن را به کودکان و نوجوانان معرفی کرده و به آن‌ها یادآوری کند سرزمینی که افراد بسیاری با گذشتن از مال و جان خود در راه پاسداشت آن کوشیده‌اند کجاست و چه ظرفیت‌ها و الگوهای ارزشمندی را در دل خود دارد و کودک و نوجوان امروز چگونه می‌تواند از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای ارتقای خود و سرزمینش بهره ببرد.

فلاح افزود اگر بچه‌ها به خوبی سرزمین شان را بشناسند علاوه بر تقویت عزت نفس‌شان یقینا احساس مسوولیت بیشتری نسبت به خاک و خانه خود خواهند داشت.

این مقام مسئول در ادامه به نوع فعالیت های کانون و استفاده از برنامه‌های جذاب و اثر بخش برای انتقال غیر مستقیم مفاهیم به کودکان  و نوجوانان و اجرای برنامه‌ها در دو سطح استانی و مرکز محور به دو صورت حضوری و مجازی اشاره کرده و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های عضو کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر استان را رمز موفقیت این برنامه‌ها و انجام یک کار خوب دانست.

معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز در بخش پایانی سخنانش به طور ویژه به فعالیت کتابخانه سیار استان اشاره کرده و گفت از آن جایی که محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار روستایی و حاشیه‌نشین شهری همواره مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از اهداف انقلاب اسلامی، بوده است کتابخانه سیار کانون البرز با هماهنگی بخش آسیب‌های اجتماعی اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز، مدارس و دفاتر تسهیل گری در ایام‌الله دهه فجر مانند دیگر ایام سال به برخی از این مناطق در استان البرز مراجعه و خدمات فرهنگی متناسب را به کودکان ونوجوانان ارائه خواهد کرد.

در ادامه اعظم ذوالفقاری، کارشناس روابط عمومی کانون البرز و دبیر استانی کمیته کودک و نوجوان در سخنانی ضمن معرفی کمیته کودک و نوجوان در خصوص اعضا، شرح وظایف و اهداف این کمیته و ضرورت تعاملات و ارسال پیش بینی برنامه ها و گزارشات در زمان تاکید شده سخن گفت.

نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی هم به صورت مشروح به ذکر روزهای ایام‌الله دهه فجر و فعالیت‌های تدارک دیده شده در مراکز، انجمن‌ها و فعالیت‌های استانی پرداخت.

وی هم چنین در مورد فعالیت‌ها به دو صورت مجازی و حضوری و تعامل با مدارس و تعاملات متقابل و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فعالیت‌های اجرایی سخن گفت.

اجرای ویژه برنامه در مراکز کانون، برنامه زنده در انجمن قصه‌گویی، گرامی داشت روز فناوری فضایی در انجمن نجوم،ساخت عروسک‌های نمایشی در انجمن هنرهای نمایشی، اعلام  فراخوان هنری «سرزمین من ایران» و برگزاری نمایشگاه آثار دریافتی، دایر کردن غرفه در مسیر راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن و عکاسی اعضای انجمن عکاسی از این رویداد بزرگ و نماز با شکوه جمعه، برگزاری مسابقه شعرخوانی با موضوع «ایران» در انجمن ادبی و حضور کتابخانه سیار و اجرای فعالیت های فرهنگی از برنامه‌های پیش بینی شده بود   که توسط این کارشناس بیان شد.

در ادامه این نشست که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برگزار شد، نمایندگان عضو کمیته از ادارات کل صدا و سیما، بهزیستی کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش پرورش، ضمن قدردانی از تلاش های کانون به جهت برگزاری این جلسه و برنامه‌ریزی خوب و متناسب با این ایام در راستای معرفی انقلاب، دستاوردها و هویت ایرانی-اسلامی به اعضا به ترتیب برنامه‌های مورد نظر خود را اعلام کردند.

پوشش رسانه‌ای مناسب فعالیت‌های این کمیته در ایام الله دهه فجر، مشارکت دانش آموزان ابتدایی و کودکان حاضر در مراکز شبه خانواده در مهرواره هنری کانون و استفاده از آثار آنان در نمایشگاه، اعلام برنامه‌های کمیته به ادارات کمیته امدا امام خمینی(ره)، برگزاری مسابقات ویژه در بهزیستی، کمیته امداد، حضور کارگروه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در مناطق مختلف و برنامه های این دهه، اجرای سرودهای انقلابی، طرح رادیو- مدرسه، تعقیب روزشمار، اجرای فضا سازی مناسب، برپایی ایستگاه خلاقیت، تدوین دستورالعمل و حضور مربیان درجشنواره هویت ایرانی اسلامی از برنامه های پیشنهادی اعضای کمیته در این نشست بود .

گفتنی است برنامه‌های کمیته دهه فجر به زودی و پس از جمع بندی به صورت فراخوان عمومی در اختیار هم استانی های عزیز قرار خواهد گرفت تا کودکان ونوجوانان از این برنامه‌ها به نحو احسن استفاده کنند.