«وجیهه محمدی فلاح» در خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی البرز حضور پیدا کرد و ضمن ارزیابی و بررسی دقیق شرایط نگهداری این عزیزان در نشست صمیمانه با کودکان و نوجوانان این مراکز به گفت و شنود در خصوص مسائل فردی و علائق و فعالیتهای اجتماعی، هنری، ورزشی، فرهنگی آنان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه بازدید از خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی گفت: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محورهای اصلی بهزیستی می باشد و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارتهای کاربردی زیست اجتماعی توانمند می شوند.

وی افزود: تعداد ۳ خانه دولتی و ۱۹ خانه کودک و نوجوان غیردولتی در استان البرز عهده دار نگهداری از ۳۳۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

محمدی فلاح در ادامه افزود: ارائه خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزشهای اخلاقی ایرانی-اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان داشت: اهداف کلی این حوزه تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان ونوجوانان تحت سرپرستی و همچنین تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محورهای رشد می باشد.

وی در خصوص دیگر وظایف بهزیستی در قبال این افراد اضافه کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی ، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده و اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارائه می نماید شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی،آموزش مهارتهای زندگی و فراهم نمودن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی، خود اتکایی، مسئولیت پذیری، تحصیل و ارتقاء سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم نمودن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان می باشد.