خانواده زندانیان و انجام اقدامات حمایتی ویژه این قشر یکی از اولویت های مهم سازمان زندان هاست که این مهم توسط اداره کل زندان های استان البرز با مشارکت انجمن های حمایت از زندانیان، مرکز نیکوکاری، ستاد دیه و مرکز امورخدمات اجتماعی ومراقبت های پس از خروج زندانیان استان درطول سال و به صورت مستمر انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان البرز؛ علی چهارمحالی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته درحوزه حمایت از زندانیان وخانواده های آنان گفت: یکی ازمهمترین فعالیت های مسئولان و مددکاران زندان ها اخذ رضایت از اولیای دم و ایجاد اصلاح ذات البین است به نحوی که از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲ مورد به صورت قطعی و بیش از ۱۰ مورد به صورت مشروط در پرونده های قصاص رضایت اخذ شده است.

مدیرکل زندان های استان البرز افزود: ۷۵۰ مورد نیز با دعوت از شکات خصوصی و با کمک مرکز نیکوکاری، شورای حل اختلاف و ستاد دیه منجر به رضایت و تخفیف در پرداخت رد مال و در نهایت آزادی مددجویان شده است. 

چهارمحالی سرکشی ازخانواده زندانیان را درکاهش چرخه تولید جرم موثر ارزیابی کرد و اظهارداشت: از ابتدای سال تا کنون ۷۵۰ مورد سرکشی حضوری ازخانواده زندانیان توسط مددکاران انجمن های حمایت صورت گرفته که در این سرکشی ها علاوه بر اهدا سبد معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به هر خانواده، مشکلات درمانی، تحصیلی، آموزشی، معیشتی، مسکن و اشتغال آنان نیز مورد بررسی  وپیگیری می گردد وکمک هزینه های ویژه این امورات نیز به صورت جداگانه پرداخت می شود.

مدیرکل زندان های استان البرز با اشاره به سرکشی مقامات ومسئولین ازخانواده زندانیان گفت: ۱۲۰ مورد هم توسط مقامات کشوری، استانی وسازمانی ازخانواده زندانیان سرکشی به عمل آمده که درنهایت به نتایج مطلوبی منتج شده است.

وی افزود: با مشارکت و هم افزایی کمیته امداد امام (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرکز نیکوکاری نیز بیش از ۷۲۰۰ بسته حمایتی ومعیشتی نیز بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده است.

چهارمحالی آموزش زندانیان وخانواده های آنان در زمینه های پیشگیری از اعتیاد، بهداشت فردی و… همچنین معرفی زندانیان آزاد شده وخانواده های آنان جهت اشتغال وتامین جهیزیه فرزندان زندانی را از دیگر برنامه های خدمات حمایتی زندان های استان برشمرد و از خیرین نیز به عنوان موتورهای محرک فعالیت های حمایتی تشکرکرد.