مرکز مدیریت راه های کشور ضمن بیان افزایش ۱۰ درصدی تردد در محورهای برون شهری اعلام کرد: محورهای چالوس، هراز وهمچنین آزادراه تهران شمال در برخی مسیرها دارای ترافیک سنگین هستند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ ترافیک در محورهای کرج – چالوس حدفاصل دوراهی شهرستانک تا سه راهی دیزین و پل زنگونه تا سیاه بیشه، آزادراه تهران- شمال حدفاصل تونل شماره ۱۶ و حدفاصل تونل ۱۷ تا انتهای مسیر، محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و حدفاصل پلور تا آب اسک سنگین اعلام شده است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین- رشت محدوده شهر رودبار نیمه سنگین و تردد در محور فیروزکوه روان گزارش شده است.

برف و ‌‌باران در برخی جاده‌های‌ ۱۲ استان‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهارداشت: درحال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، البرز و مازندران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان‌، گلستان، تهران، مرکزی‌، همدان‌، کرمانشاه‌، لرستان و ایلام داریم.

وی ادامه داد: درحال حاضر در محورچالوس ‌بارش پراکنده برف و باران و در آزادراه تهران – شمال‌ بارش پراکنده باران‌‌ گزارش شده است. ‌در دیگر جاده‌‌های کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، ‌مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه ‌روز گذشته، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دو هزار و ۴۹۲ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۱۰/۲ درصد افزایش تردد را نشان می دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۶/۰ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ انجام شده که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنید.

بر اساس این گزارش محورهای آزادراه تهران- کرج، آزادراه کرج- تهران، آزادراه تهران- قم، آزادراه قزوین- کرج، آزادراه کرج- قزوین و آزادراه قم- تهران بیشترین ترددها طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته اند.