معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز هشدار داد: مراقب خطر شیوع سرخک در کودکان باشیم؛ شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری سرخک که نوجوان 14 ساله و تبعه افغانستان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: دکتر شهاب مستوفی با اشاره به اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر۵ سال جهت پیشگیری و کنترل چرخه انتقال این بیماری توضیح داد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت انتقال بسیار بالا است که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن منتشر می شود.
وی افزود: واکسن سرخک در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می شود و واکسیناسیون مطمئن ترین شیوه جهت پیشگیری و کنترل این بیماری می باشد ، لذا از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین ساکن استان البرز در خواست می شود که نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک در ۲ نوبت برای کودکان زیر ۵ سال خود اقدام نمایند. ضمنا کودکانی که دو نوبت واکسن سرخک (MMR) را دریافت نموده اند نیاز به مراجعه مجدد به مراکز بهداشتی ندارند.
دکتر مستوفی تاکید کرد : موارد مشکوک به بیماری سرخک باید به موقع شناسایی و گزارش شود و با توجه به اهمیت موضوع صبح امروز جلسه ای با حضور کلیه مسئولان مدیریت بیماری های واگیر شهرستان استان البرز در مرکز بهداشت استان برگزار گردید و کلیه اقدامات کنترلی و تدابیر لازم جهت پیشگیری از این بیماری و چرخش ویروس در جامعه در دستور کار کارشناسان بهداشت قرار گرفت.
رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد با هوشیاری و نظارت کامل کارشناسان حوزه بهداشت بر وضعیت سلامت شهروندان یک مورد ابتلا به بیماری سرخک که نوجوان ۱۴ ساله و تبعه افغانستان می باشد در استان شناسایی گردید. وی افزود پیرو این شناسایی و مطابق بر دستور عمل های بهداشتی کلیه افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند و همچنین منطقه تحت سکونت ایشان مورد پیگیری و نظارت کارشناسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.