به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: اولین نشست خبری نماینده مجلس جناب آقای مهدی عسگری با اصحاب رسانه بعد از اولین حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛خوشبختانه در این نشست از تمام اصحاب رسانه دعوت به عمل آمد و رفتارهای گزینشی و بی حرمتی همانند نشست خبری شورای شهر کرج رخ نداد.

اولین نشست خبری نماینده مجلس جناب آقای مهدی عسگری با اصحاب رسانه بعد از اولین حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛خوشبختانه در این نشست از تمام اصحاب رسانه دعوت به عمل آمد و رفتارهای گزینشی و بی حرمتی همانند نشست خبری شورای شهر کرج رخ نداد.

هرچند که جامعه رسانه ای البرز و البته افکار عمومی انتظار داشتند که این نشست و اطلاع رسانی زودتر انجام شود اما مهدی عسگری در این نشست با دست پر آمد و حرف های برای گفتن داشت ومانند دیگر مسئولین که در انتهای سال قبل جلساتی برگزار کردند که بدون هیچ خروجی بود در این جلسه نماینده مردم کرج اشتهارد و آسارا توانست بخشی از خواسته ها و دغدغه های استان را بیان کند و پیگیری های که انجام شده را به سمع و نظر مردم برساند.

فقریعنی ستون فقرات مردم شکسته ؛ مردم تحمل فشار جدید را ندارند

جای خوشحالی دارد که مسئولی حرف دل مردم را بزند و از وضعیت معیشتی مردم با خبر باشد جناب عسگری در جلسات سال های گذشته خود به این مورد مهم پرداخته واز همه مسولین خواسته که در تصمیمات خود بویژه حذف ارز ترجیحی از معادلات اقتصادی کشور ابتدا به فکر مردم باشند و با در نظر گرفتن تابع آوری اجتماعی و معیشتی مردم تصمیمات خود را بگیرند.

مهدی عسگرس دراین نشست خبری تقریبا به همه سوالات پاسخ داد و با توجه به اینکه به وقت اذان و افطار هم رسیدیم اما وی جلسه را ترک نکرد و در میان اصحاب رسانه ماند؛ وی در پاسخ به سوال مدیر مسئول پایگاه خبری وطن بیدار درباره مبحث واردات خودرو و عدم کیفیت تولیدات داخلی گفت:

این وضعیت خودروسازی جفا به مردم است

واردات خودرو در کمیسیون صنایع بررسی و تصویب شد و پس از رفت و برگشت با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت، با اصرار مجلس اکنون در مجمع مصلحت نظام در حال بررسی است. بحث ما این است که در ایران خودروسازیِ انحصاری و شبه دولتی است هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت و امنیت به مردم جفا می‌شود که باید به این مسئله رسیدگی شود.

همچنین ایشان درباره معلمان غیرانتفاعی گفت:حقوق این معلمان بسیار کم است و حتی اکثرا بیمه هم نیستند و باید در جذب این نیروها ا متیازاتی توسط وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود همچنین این معلمان باید ساماندهی شوند و از حداقل مزایا برخوردار گردند.

وی در پاسخ دیگری از سوال های خبرنگار پایگاه خبری وطن بیدار درباره تعطیلی پنجشنبه ها گفت: ما جزء کشورهای با حداقل تعطیلات هستیم و مطلب جالبتر اینکه در دوران کرونا بهره وری کارمندان به خاطر دورکاری بیشتر شده است؛ درضمن بحث تعطیلی پنجشنبه ها باید توسط دولت محترم پیگیری شود که اخیرا در جلسه ای با هیات دولت این مسئله مطرح شد.

در ادامه نظر خوانندگان پایگاه خبری را به گزارش کاملی از این نشست خبری که توسط دفتر نماینده مردم کرج اشتهارد و آسارا تهیه شده جلب می کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور و اختصاص حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به البرز، از افزایش اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ شرکت در شهرک های صنعتی البرز این شرایط را دارند که پیگیری‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفته است. دستور رسیدگی و حل این این مسأله از وزیر اقتصاد نیز اخذ شد و معاون حقوقی وزارتخانه نیز مطالبه ما را تایید کرده و اخیرا دستور وزیر به سازمان مالیاتی منعکس شد و منتظر اقدام این سازمان وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ شرکت در شهرک صنعتی البرز این مشکل را دارند که پیگیری‌های بسیاری برای رفع آن انجام داده‌ایم. دستور رسیدگی و حل این مسأله از وزیر اقتصاد نیز اخذ شد، معاون حقوقی وزارتخانه هم مطالبه ما را تایید کرده و اخیراً دستور وزیر به سازمان مالیاتی منعکس شد و منتظر اقدام این سازمان هستیم.

 وی درباره تعیین تکلیف شرکتهای صنعتی اشتهاد نسبت به محدودیت شعاع ۱۲۰کیلومتر گفت: اشتهارد از این شعاع خارج شده است؛ نکته حائز اهمیت این است که سازمان امور مالیاتی کشور برداشتی از مصوبه هیات دولت دارد مبنی بر اینکه از زمانی که این موضوع در هیأت دولت به تصویب رسیده باید مبنای عمل قرارگیرد؛ بنا براین شرکت‌هایی که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ ثبت شده‌اند را مشمول معافیت مالیاتی نمی‌داند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد یادآور شد: واحدهای صنعتی متناسب با این مشوق‌ها و معافیت‌ها اقدام به نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد یادآور شد: واحدهای صنعتی متناسب با این مشوق‌ها و معافیت‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در اشتهارد کرده‌اند لذا نباید خلف وعده صورت بگیرد. مطابق دستوری که از وزیر اقتصاد اخذ شد کل شرکت‌های شهرک صنعتی اشتهارد مشمول این معافیت می‌شوند. از سازمان امور مالیاتی انتظار داریم این دستور را سریعتر عملیاتی کند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور مصوبه‌ای درباره خروج منطقه ویژه اقتصادی پیام از شعاع ۱۲۰کیلومتر داشتیم، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری طی نامه‌ای با ۴ امضای نمایندگان مجلس و استاندار البرز مطالباتی مطرح شد ازجمله اینکه درخواست کردیم با توجه به شرایط ویژه‌ی استان البرز و ظرفیت‌های که برای تأسیس صنایع غیرآلاینده و پاک و صنایع سبز وجود دارد با رعایت استانداردهای زیست محیطی، به طور کلی استان البرز از شمول محدودیت‌ شعاع ۱۲۰کیلومتری پایتخت خارج شود.

عدم موافقت با افزایش ۸۲۰ هکتاری به شهرک صنعتی اشتهارد با توجه به شرایط زیست محیطی

عسگری با بیان اینکه اشتهارد قطب پنبه کشور به شمار می‌رفته که با تأمین کمباین پنبه چین امیدواریم این شرایط احیا شود، تصریح کرد: بحثی مبنی بر این بود که اواخر سال ۱۳۹۹، ۸۲۰ هکتار به شهرک صنعتی اشتهارد اضافه شود با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تأکید کردیم تا تأمین زیرساخت‌ها و در نظر گرفتن توان اکولوژیک و شرایط زیست محیطی منطقه، اینگونه توسعه‌ها انجام نشود. در بحث آب شرب حق‌آبه‌ای برای اشتهارد در نظر گرفته شده که نیاز به خط انتقال دارد، در سفر نیز مصوبه‌ای به منظور بررسی حق آبه جدید آب صنعتی برای اشتهارد مطرح شد؛ وی در خصوص وضعیت اشتهارد و مطالبات زیست محیطی این حوزه، گفت: با تکمیل تصفیه خانه شهرک صنعتی وی در خصوص وضعیت اشتهارد و مطالبات زیست محیطی این حوزه، گفت: با تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد بخشی از مشکلات مرتفع می‌شود در سفر ریاست جمهوری نیز اعتباری حدود ۵۰میلیارد تومان برای تکمیل این تصفیه‌خانه در نظر گرفته شده است.

حدود ۷۰ درصد مدیران البرز، غیربومی هستند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران نسبت به انتصابات، با بیان اینکه به صورت کلی وضعیت انتصابات در استان البرز قابل قبول نیست، ادامه داد: حدود ۷۰درصد مدیران ما غیربومی هستند که زیبنده البرز با این حجم از ظرفیت و منابع انسانی ارزشمند نیست. ما نمی‌گوییم همه مدیران باید بومی باشند اما اولویت با افراد درون استان باشد و اگر مدیری خارج از استان می‌آید باید برای ما ارزش افزوده داشته باشد.

مدیران ناکارآمد استان‌های دیگر با تجارب ناکافی در پست‌های مدیریتی البرز!

عسگری تصریح کرد: مدیران ناکارآمد استان‌های دیگر با تجارب ناکافی نباید برای کسب تجربه و رزومه‌سازی در پُست‌های مدیریتی البرز قرار بگیرند. به عنوان نمونه معاون منصوب شده در یکی از فرمانداری‌ها، تخصص و تجربه مرتبطی با سمت خود ندارد اگر نیرویی با این شرایط نیاز داشته باشیم صدها مورد مشابه و بهتر در داخل استان وجود دارد؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: منظورمان از بومی در استان مهاجرپذیر البرز، کسی است که در استان البرز تجربه زندگی یا مدیریت دارد و با مسائل و مشکلات استان و درد و رنج‌های مردم و مناطق جغرافیایی و جاشیه‌ای استان آشنا است وگرنه زمان زیادی باید صرف شناخت و تجربه‌اندوزی شود.

بنای مداخله در انتصابات را نداشته و نداریم

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم و فعالان اجتماعی از وضعیت انتصابات استان گلایه مندند و خواهان نظارت بر این حوزه هستند، گفت: همین شواهد درکنار وضعیت فعلی انتصابات غیربومی، به روشنی نشان می‌دهد که در روند انتصابات دخیل نبوده ایم. البته اگر فردی فاقد صلاحیت و دارای مساله باشد از باب نظارت به صورت سلبی ورود خواهیم کرد و تا کنون نیز ورود کرده‌ایم. در عین حال اصرار بر انتصاب فردی نداشته‌ایم همانطور که نه در انتخابات بدهکار کسی بوده‌ایم و نه بعد از آن، اهل زد و بند هستیم.

اخذ سهم استان از اعتبارات ملی با پیگیری مدیران ممکن خواهد بود

نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد ادامه داد: مطالبات مردم باید دقیقا شناسایی و بعد مورد پیگیری جدی و مستمر مدیران قرار گیرد از جمله تحقق مصوبات سفر و اخذ سهم استان از اعتبارات ملی با پیگیری مدیران کاربلد ممکن خواهد بود. موضوعی که در سال‌های قبلی صورت نگرفته و سهم ما از اعتبارات ملی بسیار پایین بوده است، یکی‌از دلایل آن حضور مدیران وارداتی بدون حس تعلق و شناخت کافی نسبت به البرز بوده است.

بسیاری از مسئولان کشور فکر می‌کنند البرز استانی برخوردار است

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: بسیاری از مسئولان کشوری شناخت جامعی از البرز ندارند و البرز را استانی برخوردار تلقی می کنند، در طول این ۲سال تلاش کردیم تصویر درستی از مسائل و نیازهای استان را به پایتخت انتقال دهیم.

مصوبات خوبی در سفر رئیس‌جمهور داشتیم

عسگری با اشاره به سفر ریاست جمهوری و مصوبات این سفر، افزود: انتظار داشتیم مدت زمان بیشتری را برای این سفر از سوی هیات دولت داشته باشیم اما برای تسریع در انجام، سفر در ماه مبارک رمضان به صورت فشرده انجام شد و مصوبات خوبی در مجموع داشتیم که امیدواریم با همت مسئولان استانی با جدیت دنبال و محقق شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از سفر، گزارش وضعیت سرانه‌ها و اعتبارات پایین استان به پایتخت ارائه شد و پیگیری‌هایی مبنی بر افزایش سرانه‌های استان و اتمام پروژه‌های نیمه ‌تمام صورت پذیرفت، گفت: در مجموع سفر قابل قبولی بود چرا که با توجه به پیگیری‌هایی که از قبل صورت گرفته بود شاهد مصوبات خوبی بودیم.

ضرورت حمایت دولت از تکمیل پروژه مترو کرج و بزرگراه شمالی

نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه رئیس جمهور طی بازدید از پروژه مترو دستور حمایت دولت از نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه رئیس جمهور طی بازدید از پروژه مترو دستور حمایت دولت از این پروژه را داد، افزود: پیش از این در مصوبات سفر مقرر شده بود حمایت دولت تنها مشمول فاز مربوط به ایستگاه چهارراه طالقانی تا ۴۵‌متری گلشهر شود که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، لذا مطالبه اصلی که مطرح شد بحث حمایت از تکمیل خط دو مترو از ایستگاه فردیس است.

تأمین اعتبار پروژه ادامه بزرگراه همت از دولت پیگیری می‌شود

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به اولویت موضوع ترافیک در کلانشهرکرج افزود: یکی از مطالبات اصلی که بر روی آن تاکید کردیم پروژه ادامه بزرگراه شهید همت بود که در کمیسیون تلفیق نیز برای آن حدود ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم و در کنار آن رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و وزیر راه برای جلب حمایت‌های دولت انجام شد در نهایت ضمن سفر رئیس جمهور و بازدید وزیر کشور از این پروژه مقرر شد مشارکت دولت در این پروژه افزایش یافته و تامین اعتبار برای آن پیگیری شود.

اعتبار پروژه‌های راهسازی سفر رئیس‌جمهور؛ ۹۲۵ میلیارد تومان

وی با بیان اینکه ۹۲۵میلیارد تومان مجموع اعتبارات سفر جهت پروژه‌های راهسازی بوده است، تصریح کرد: بهسازی مسیر ماهدشت-اشتهارد-نجم آباد، تعریض اتوبان حدفاصل پل کلاک تا پل حصارک از جمله موارد مهم در این بخش هستند همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان و ۳۰ میلیارد برای باز آفرینی شهری اعتبار در نظر گرفته شده است. آسفالت محورهای روستایی نیز از دیگر مصوبات این سفر بوده است.

اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تصفیه‌خانه آب شرب

عسگری با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت نیرو افزود: با توجه به سهمیه ۵۵میلیون مترمکعبی که سال گذشته از سدهای استان دریافت کردیم نیاز به احداث زیرساخت‌های لازم برای بهره داری از این سهمیه داریم در همین راستا  اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای تصفیه‌خانه آب شرب  و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تصفیه خانه فاضلاب کرج مصوب شده است. اعتبار ۳۰ میلیاردی نیز برای تغذیه مصنوعی دشت‌های البرز در نظر گرفته شده است.

۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه پروژه بیمارستانی در البرز

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه به کمبود سرانه‌های بهداشت و درمان استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: به سه پروژه بیمارستانی مهم استان ازجمله بیمارستان ۲۶۰ تخت‌خوابی فردیس ۱۵۰ میلیارد تومان، بیمارستان سیدالشهداء کرج ۳۰۰ میلیارد تومان و بیمارستان کمالشهر نیز ۲۰۰ میلیارد توامان اعتبار درنظر گرفته شد.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز

عسگری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز را از جمله انجمن‌های فعال در سطح کشور برشمرد و افزود: مصوبه خوبی برای این موضوع داشتیم و طبق آن ۴۰۰میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز اختصاص می یابد.

تاسیس ۱۰ زمین چمن مصنوعی یکی از اولویت‌های حوزه ورزشی

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی از دیگر مسائل حائز اهمیت هستند، اظهار کرد: تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه ورزشگاه  6000 نفری انقلاب کرج پیش بینی شد، همچنین تاسیس ۱۰ زمین چمن مصنوعی در استان البرز از دیگر اولویت‌های حوزه ورزشی است.

اختصاص حدود ۱۱ هزار میلیاردتومان اعتبار به استان البرز

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه یادآور شد: نمایندگان مجلس و استاندار البرز نامه‌ای با چهار امضاء سایر نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه یادآور شد: نمایندگان مجلس و استاندار البرز نامه‌ای با چهار امضاء سایر مطالبات و مسائل مهم استان را به رئیس جمهور منعکس کردند، درعین حال مجموعا طی این سفر حدود ۱۱هزار میلیاردتومان اعتبار در طول ۲ تا ۳ سال آینده به استان البرز اختصاص می یابد که این مبلغ جزو بالاترین مصوباتی است که برای سفرهای استانی در نظر گرفته شده است.

افزایش قابل توجه اعتبارات استان البرز در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۱ با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس و کمیسیون تلفیق گفت: با تلاشهایی که انجام شد اعتبارات عمرانی استان البرز افزایش قابل توجهی یافت، به این ترتیب امسال پایه‌های اعتباری استان تا حدودی بهبود خواهد یافت.

الحاق ۲۰۰ هکتار برای تولید مسکن به شهر کرج به نفع مردم نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره چرایی طرح شدن الحاق ۲۰۰ هکتار و گسترش محدوده شهری کرج، گفت: طرحی با عنوان الحاق ۲۰۰ هکتار به شهر کرج به شورای برنامه‌ریزی استان آورده شد که برای تغییر کاربری در راستای تولید مسکن بود که به دلیل عدم سازگاری با سرانه ها، زیرساخت‌ها و توان اعضو شورای برنامه‌ریزی استان در پاسخ به پرسشی درباره چرایی طرح شدن الحاق ۲۰۰ هکتار و گسترش محدوده شهری کرج، گفت: طرحی با عنوان الحاق ۲۰۰ هکتار به شهر کرج به شورای برنامه‌ریزی استان آورده شد که برای تغییر کاربری در راستای تولید مسکن بود که به دلیل عدم سازگاری با سرانه ها، زیرساخت‌ها و توان اکولوژیک و شرایط زیست محیطی منطقه، با آن مخالفت کردم، با همین جمعیت فعلی نیز نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای استان باشیم.  تغییر کاربری ۲۰۰ هکتار و مسکن سازی در این اراضی در آینده تبعات ناگواری برای مردم خواهد داشت، یکی از دلایل این تصمیمات خلق الساعه، کمبود مدیران آشنا به مسائل، محدودیتها و ظرفیت‌های کرج است.

بارگذاری جمعیت ۲۰ برابر توان اکولوژیک کرج است

عسگری در ادامه گفت: اکنون بارگذاری جمعیت ۲۰ برابر توان اکولوژیک کرج است. برای ایجاد مسکن ملی باید بر روی عسگری در ادامه گفت: اکنون بارگذاری جمعیت ۲۰ برابر توان اکولوژیک کرج است. برای ایجاد مسکن ملی باید بر روی بازسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر تمرکز کرد نه اینکه ۲۰۰ هکتار به شهر اضافه شود.

سالانه ۱۲۰ هزار نفر معادل جمعیت یک شهرستان به البرز مهاجرت می‌کنند

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ هزار مهاجر، معادل یک شهرستان به البرز اضافه می‌شود، گفت: ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی، آموزشی و… برای این مقدار رشد جمعیت و ایجاد توازن بسیار سخت است. از هیات دولت درخواست کردیم با توزیع عادلانه فرصت‌ها مهاجرت زا از مبدأ کنترل کند. زمانی که هویت واحد و تعلق خاطر به شهر وجود نداشته باشد، آمار معضلات فرهنگی و اجتماعی زیاد می‌شود.

عملکرد وزرات جهادکشاورزی در موضوع معیشت مردم ضعیف بوده  است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه همچنان موضوع معیشت مردم در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده است. در همین راستا اخیرا طرح سوال از وزیر کشاورزی را در مجلس ثبت کردم این حجم از تورم در مواد غذایی قابل قبول نیست، دولت می گوید شتاب تورم در کشور کاهش یافته است اما در اقلام خوراکی تورم کنترل نشده است. البته بخشی مرتبط با تورم جهانی و بازارهای بین‌المللی بوده و تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه قرار دارد که تولید کننده بزرگ غلات در دنیا هستند آمریکا و اروپا نیز تحت تاثیر این تورم قرار گرفته اند.

وضعیت معیشتی امروز کشور برای ما هم قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی امروز کشور برای ما هم قابل قبول نیست، افزود: درعین حال باید از دولت به اندازه هشت ماه فعالیت انتظار داشته باشیم، آن هم دولتی که با حدود ۴۵۰هزارمیلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفته شده و ماهانه بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را بدون استقراض جدید از بانک مرکزی تسویه می کند.

مخالف حذف ارز ترجیحی دراین شرایط دشوار اقتصادی بودم

عضو کمیسیون تلفیق پرسش یک خبرنگار درباره کلیات بودجه۱۴۰۱ و تبعات حذف ارز ترجیحی را اینگونه پاسخ داد: دولت ارز ترجیحی را در لایحه بودجه به صورت کامل حذف کرده بود این موضوع در مجلس تعدادی مخالف داشت، یکی از این مخالفان بنده بودم؛ چراکه برای هر تصمیم،  باید تبعات آن در این اوضاع اقتصادی، بر زندگی مردم و تاب‌آوری جامعه دقیقا بررسی شود. نباید در شرایط فشار معیشتی به مردم شوک جدید تورمی وارد کنیم باید مردم را در اولویت قرار دهیم نه کسری بودجه دولت را! هفته گذشته رییس جمهور نیز در دیدار با دانشجویان گفت مادامی که مطمئن نشویم می‌توانیم شرایط حذف ارز ترجیحی را در کشور فراهم کنیم و فشارهای حاصل از آن را کنترل کنیم اقدام نخواهیم کرد.

طرح صیانت نباید تبدیل به بازی سیاسی شود

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی خط قرمز در تمام تصمیمات دولت و مجلس را تاب‌آوری اجتماعی و تفاهم با مردم دانست و گفت: طرح‌هایی مانند صیانت نباید تبدیل به بازی سیاسی شود. هر جایی که می‌خواهد به این موضوع رسیدگی شود چه در صحن و چه در کمیسیون، نیاز به توافق نسبی با نخبگان و تفاهم با مردم دارد. چرا که قوانین بدون تفاهم با مردم و اقناع افکار عمومی چندان قابلیت اجرایی ندارد و منجر به کاهش سرمایه اجتماعی نظام می شود، اکنون ده ها قانون داریم که اجرا نمی‌شود زیرا در آن موارد با مردم تفاهم وجود ندارد و نمی‌توان چیزی را به مردم با زور القا کرد.

بازگشت پرونده‌های مالیاتی به استان

عسگری همچنین در مورد تغییر فرمول توزیع ارزش افزوده، گفت: با مصوبه اخیر مجلس، یک واحد درصد به سهم شهرداری‌ها اضافه شد که به‌ این‌ ترتیب حدود ۳۳درصد به درآمد پایدار مدیریت شهری اضافه می شود. طرح دیگری که با پیگیری‌های مجلس صورت پذیرفت، بازگشت پرونده‌های مالیاتی به استان محل فعالیت مراکز تولیدی بود. نزدیک به ۴۰۰ شرکت جزء مودیانی بودند که مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کردند که با پیگیری‌های که صورت گرفت سال گذشته این آمار به ۳۳ شرکت رسید. پرونده این شرکت‌ها نیز رسیدگی شد و درآمد وصولی به استان بازگشت.

ایجاد بازارچه‌های مرزی به جای کولبری

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد رسیدگی به شرایط کولبران و مرزنشینان گفت: در خصوص مرزنشینان وزارت عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد رسیدگی به شرایط کولبران و مرزنشینان گفت: در خصوص مرزنشینان وزارت کشور در حال پیگیری ایجاد بازارچه‌های مرزی است که با اختصاص سهمیه‌ای که به مرزنشینان داده می‌شود به جای کولبری در این بازارچه‌ها به تجارت بپردازند.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش