فعالیت انجمن سرطان و کلینیک پیشگیری از سرطان با ۷۰ عضو / فعالیت های علمی و پژوهشی انجمن های علمی دانشگاه محصول محور و خدمت گرا باشند

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی دانشگاه؛ مراسم افتتاح مرکز طب پیشگیری و غربالگری سرطان توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در محل دانشکده پزشکی با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه و اعضای انجمن برگزارشد. 

در ابتدای مراسم دکتر محسن اعرابی رییس دانشکده پزشکی ضمن عرض خیرمقدم اعلام آمادگی کرد که دانشکده پزشکی همراه و حامی دانشجویان در این طرح و خدمت خداپسندانه خواهد بود تا هر روز شاهد توسعه و بالندگی این مرکز که با هدف خدمت خالصانه به جامعه راه اندازی شده است ، باشیم‌.

در ادامه دکتر عرفان بصیرت، موسس و دبیر انجمن سرطان البرز گفت: به همت تمام اعضای فعال انجمن و حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی البرز  از دی‌ماه ۱۴۰۰ فاز اول کلینیک طب پیشگیری و غربالگری سرطان های شایع در ساختمان کلینیک ویژه ی بیمارستان رجایی کرج آغاز به کار کرد و اکنون بعد از گذشت ۲ سال شاهد به ثمر نشستن تلاش همه ی دانشجویان و اعضا هستیم. 
وی هدف از راه اندازی این مرکز را که به صورت خیریه فعالیت می کند را  پیشگیری و غربالگری به موقع سرطان و نجات جان هم وطنان خود دانست. 
وی ادامه داد: این انجمن کار خود را با ۷ عضو شروع کرد و اکنون با خانواده ۷۰ نفری کار را با قدرت به پیش می برد.

موسس و دبیر انجمن سرطان البرز گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز با نیت خیرخواهانه و کمک به هم وطنان خود پای در میدان گذاشتند و خوشحالیم امروز شاهد بالندگی این مرکز هستیم و راه توسعه ، پیشرفت و خدمت همچنان ادامه خواهد داشت. 
وی از حمایت و همیاری مسئولین دانشگاه و اساتید در راه اندازی این مرکز قدردانی کرد.

دکتر مرتضی نظری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: انجمن های علمی دانشگاه باید محصول محور باشند و فعالیت های علمی و پژوهشی انجمن منجر به ارایه محصول و خدمات شود و انجمن سرطان با راه اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان به خوبی در این مسیر گام برداشته است و علم و دانش خود را در مسیر خدمت به جامعه به کار بسته اند. 

دکتر شهروز یزدانی، معاون آموزشی دانشگاه شکل گیری یک مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان در استان البرز توسط دانشجویان را قدمی بزرگ و مهم دانست و ابراز امیدواری کرد سایر انجمن ها و تشکل ها در مسیر مشابه گام بردارند چرا که به چنین انجمن های عمل گرا بیش از پیش نیاز است.
وی افزود: متاسفانه امروزه بیماری سرطان از جمله بیماری های شایع در جامعه  است و پیشگیری ، شناسایی زود هنگام و به موقع ،جهت درمان بیماری بسیار مهم است و این انجمن به خوبی در این مسیر گام برداشته است‌ .
وی افزود: به اینده این انجمن و فعالیت های آن خوش بین هستم و امیدوارم به زودی شاهد بین المللی شدن و نتایج بزرگ تر این انجمن باشیم. 

دکتر یزدانی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه البرز دانشجویان نخبه و توانمند زیادی دارد که امیدوارم دانشگاه بتواند از این ظرفیت در جهت رشد و تعالی علمی کشور به خوبی استفاده کند

دکتر موژان اسدی،فوق تخصص خون و سرطان بالغین و مسئول انجمن دانشجویی سرطان البرز گفت: متاسفانه بیماری سرطان اگر در مراحل پایانی شناسایی شود ممکن است خطراتی را برای بیمار داشته باشد و هزینه های زیادی را بر خانواده ها و جامعه تحمیل کند ولی اگر همین بیماری سرطان با غربالگری های به موقع در مراحل ابتدایی  شناسایی شود قابل درمان و کنترل است‌. 
وی افزود: ۴۰ درصد از سرطان ها  قابل درمان هستند و این انجمن و کلینیک پیشگیری و غربالگری سرطان به همت دانشجویان و اساتید برای تغییر فرهنگ اینکه سرطان قابل درمان است و نباید از این بیماری هراس داشته باشیم تلاش می کند .
این فوق تخصص ادامه داد: متاسفانه سن ابتلا به سرطان در کشور پایین امده است و شاهد مبتلا شدن افراد جوان و میانسال جامعه به سرطان هستیم و این هشدار جدی برای تغییر سبک زندگی  است‌. 
وی انجام غربالگری به موقع را رمز درمان موفقیت آمیز سرطان دانست و از مردم خواست غربالگری سرطان را جدی بگیرند. 

در پایان این مراسم از اساتید و دانشجویان فعال و موثر در راه اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان تقدیر شد.