به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز یادداشتی منتشر کرد:

در سالی که از سوی رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال “تولید؛ دانش بنیان،اشتغال زایی” نامگذاری شده، سازمان تامین اجتماعی تلاش جدی‌تری برای اجرائی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارد که (( اقتضاء می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگو‌های اسلامی- ایرانی طراحی و اجرا شود)) در دستور کار قرار داده است.
رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری و بهره مندی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و تخصص وتجارب کارشناسان حوزه تامین اجتماعی است تا بتوانیم جامعه ای با ثبات، شاداب و با کرامت در پی داشته باشیم.
اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حقی همگانی دانسته و با عنایت به ماده ۱ قانون تامین اجتماعی اجراء و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی از جمله برنامه های تحولی سال جاری سازمان با هدف گسترش هر چه بیشتر خدمات بیمه ای به آحاد جامعه می باشد، در همین راستا  با طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار، دختران و دانشجویان با سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال با امنیت خاطر از آینده خود با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.
سازمان تامین اجتماعی در آستانه ۶۹ سالگی تاسیس خود روز به روز به سمت خدمتگزاری صادقانه تر، شفاف تر و پاسخگویی مناسب تر به مخاطبان حرکت کرده است و این مولفه ها جزو اصول و راهبردهای اولیه سازمان تامین اجتماعی می باشد و مهمترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی- درمانی با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۴۴ میلیون نفر، نقش اثربخش و تعیین‌کننده‌ای در توسعه عدالت اجتماعی دارد.
سازمان تامین اجتماعی در شرایط سخت اقتصادی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و بین النسلی توانسته است با اتکا بر سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب، نقش مهمی در جامعه با هدف برطرف نمودن دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ایفا نماید.
در اصلاح قوانین و مقررات بیمه ای به منظور تسهیل و تسریع در فرایند ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبان سازمان، گسترش خدمات الکترونیک از طریق سامانه (es.tamin.ir) انجام گردید که از جمله می‌توان به اجرای توسعه طرح ملی ۳۰۷۰، که در آینده نزدیک به طرح ۴۰۸۰ ارتقاء خواهد یافت، حذف دفاتر درمانی، توسعه مرکز اطلاع رسانی تامین اجتماعی (۱۴۲۰)، اشاره نمود که باعث جلوگیری از رفت آمدهای غیر ضرور در سطح شهر با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، کاغذ و . . . ، می باشد.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی یاد و خاطره همکارانی که در راه مبارزه با ویروس کرونا آسمانی شدند را گرامی می‌دارم. از مسئولان و کلیه کارکنانی که با تمام جدیت برای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تلاش مضاعف دارند و از هیچ کوششی در جهت آرامش و آسایش آنها دریغ نمی‌کنند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.
جا دارد از شرکای محترم اجتماعی نیز به ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و دولت که در این شرایط سخت و دشوار کنونی، سازمان تامین اجتماعی را جهت نیل به اهداف آن یاری می‌کنند، سپاسگزاری نمایم.