بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام با ۱۲۰ تختخواب توسط بخش خصوصی درکرج آماده سازی و روز چهارشنبه 29 تیر ماه سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی آرام در ۹ طبقه با زیربنای بالغ بر هشت هزار متر مربع بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی و با رویکرد به کارگیری تجهیزات نوین پزشکی و هوشمندی در فرآیندها راه اندازی شده است.

در ابتدای این مراسم دکتر علیشیری با خیر مقدم به حضور استاندار البرز،نمایندگان مجلس، مقامات استانی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز و تمام حضار برای افتتاح این بیمارستان هوشمند تقدیر و تشکر کرد، ایشان در ادامه صحبت ها افزودند: در سال ۱۳۹۶ با توجه به محرومیت استان از نظر تخت بیمارستانی مجوز قانونی ساخت بیمارستان اخذ شد.

دکتر علیشیری در ادامه بیان داشت: شروع کار بیمارستان در سال ۱۳۹۷ و با کار و تلاش شبانه روزی آغاز شد که متاسفانه تقریبا توسط تمام دستگاه ها به نوعی روند ساخت بیمارستان دچار کندی شد ولی چون به شهر باور داشتیم با تیم مهندسان جوان خود در طراحی و ساخت و اعتماد به آنها کار را پیش بردیم.

در سال ۱۴۰۱ با حمایت استاندار محترم و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی روند تکمیل و تجهیز بیمارستان سرعت بیشتری پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان در ادامه گفت: مجموعه بیمارستان آرام بالغ بر ۸ هزار متر مربع در هشت طبقه می باشد و در حال حاضر ۱۰۰ تخت آماده بهره برداری است؛ بیش از ۱۵ رشته فوق تخصصی در رشته های داخلی و جراحی و تقریبا تمام رشته های تخصصی در این مجموعه فعالیت دارند همچنین ۲۸ تخت مراقبت های ویژه و هفت اتاق عمل داریم.

علاوه بر ارزش های بیمارستانی مشترک، سه ویژگی بارزی که در این بیمارستان مورد احراز است؛

  1. ابتدا هوشمندی و نوآوری که با حمایت مسئولین دانشگاه انشالله میتوان مجموعه هوشمندی را ارائه کرد.
  2. دانش محوری و تصمیمات بر مبنای شواهد علمی.
  3. داشتن زیرساخت های بیمارستان سبز، با توجه به تعاریف سازمان بهداشت جهانی جهت حفظ محیط زیست.
  4. در زمینه زیرساخت های گرمایش و سرمایش، امحاء زباله و ایجاد امنیت برای کارکنان و بیماران شاخص های دقیقی مطرح شده که ما در روند اجرای بیمارستان تلاش بر رعایت بسیاری از شاخص ها نمودیم.

دکتر علیشیری افزود: با راه اندازی این بیمارستان در ظرفیت کامل برای حداقل ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که موضوع اشتغال پایدار یک معظل جدی در جامعه ماست.

۵۰ درصد تخت های بیمارستانی البرز به زودی تامین می شود

استاندار البرز در آیین افتتاح بیمارستان آرام کرج با بیان اینکه این استان ۲ هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد، گفت : به زودی ۵۰ درصد این تخت ها تامین می شود؛ البرز برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه سرانه های بهداشتی و درمانی به ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد از این رو در سفر رییس جمهور به استان این امر مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: از تلاش های شبانه روزی متولیان راه اندازی بیمارستان آرام نهایت قدردانی را دارم چراکه با روحیه ایثار و مردم دوستی وارد میدان شده اند و به طور قطع اگر در حوزه دیگری سرمایه گذاری می کردند، بهره اقتصادی بیشتری را از آن خود می کردند.

عبداللهی گفت: در کشور پزشکان حاذق فراوانی داریم ولی با کمبود جدی امکانات و تجهیزات مواجه هستیم از این رو نیاز است که بخش خصوصی برای ارتقا سرانه ها، این چنین قدرتمند وارد میدان شود؛ وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان، افزود: به طور معمول در سفرهای استانی رییس جمهور، پروژه های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد مطرح می شوند ولی در این سفر دکتر رییسی شخصا بیمارستان کمالشهر با ۱۰ درصد پیشرفت را مورد بازدید قرار داده و تامین اعتبار آن را در مصوبات قرار دادند.

استاندار البرز اضافه کرد: دولت سیزدهم با حضوری قدرتمند و مدیریت بیماری کرونا از طریق واکسیناسیون و تامین امکانات و تجهیزات بیمارستانی، نشان داد که به سلامت مردم اهمیت فراوانی می دهد؛ وی افزود: بر این اساس در استان البرز نیز با اهتمام ویژه ای جهت حل موانع پیشرفت پروژه های بیمارستانی اقدام کرده ایم و هر هفته جلساتی با این عنوان داریم.

عبداللهی گفت: اکنون چند پروژه بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان فردیس نیز در شرف تکمیل هستند که با بهره برداری از آنها در آینده حدود ۵۰ درصد از نیاز استان به تخت بیمارستانی تامین می شود؛ وی افزود: استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی ضرورت دارد.

بیمارستان آرام به عنوان یک بیمارستان جنرال با اتاق های عمل مجهز به تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی با بخش های آنژیوگرافی، جراحی قلب ، زنان و زایمان، جنرال، نوزادان، زیبایی، ارتوپدی، اورولوژی، مغز و اعصاب، بخش های مراقبت ویژه (CCU,ICU.OH,NICU,ICU)، رادیولوژی وآزمایشگاه فعال شده است که به تدریج به ظرفیت های پارامتریک افزوده خواهد شد.

طراحی فضا ها و چرخش کاری با بهره گیری از به روز ترین استاندارد های طراحی مراکز درمانی در دنیا انجام گرفته و ارتباط بین فضا ها، ارتباطی سهل و راحت برای بیماران و کادر درمانی خواهد بود.

این بیمارستان چشم انداز خود را التیام آلام بیماران، ارائه خدمات بهداشتی درمانی ایمن و اثر بخش و دلسوزانه و با کیفیت بالا، در حداقل زمان و فارغ از سن، جنس، نژاد، رنگ، مذهب و یا موقعیت اجتماعی و حفظ کرامت انسانی افراد قرار داده است.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش