حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی در نشست خبری با محوریت اهمیت بصیرت، برنامه های ماه های محرم و صفر را اعلام نمود و گفت: مکتب عاشورا درس های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی ، اجتماعی و اعتقادی دارد وبیان این درس ها به تفضیل بسیار فراوان است.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی در نشست خبری با محوریت اهمیت بصیرت، برنامه های ماه های محرم و صفر را اعلام نمود و گفت: مکتب عاشورا درس های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی ، اجتماعی و اعتقادی دارد وبیان این درس ها به تفضیل بسیار فراوان است.

وی با بیان این که «سرحلقه تمام درس ها و عبرت ها برای طول تاریخ اسلام و عاشورا بصیرت عاشورایی است»تصریح کرد: آنچه که در مکتب عاشورایی بسیار مهم است و سرحلقه تمام درس ها و عبرت ها در طول تاریخ اسلام و عاشورا بشمار می رود، بصیرت عاشورایی است. چرا که بخشی از درس ها در زیرمجموعه بصیرت تعریف می شود.

مدیرکل اوقاف البرزدر ادامه گفت: اگر در هر فرد و اجتماعی بصیرت باشد تعریف ها از ارکان اجتماعی و لوازم اجتماعی تفاوت می کند با جامعه ای که در آن بصیرت نباشد؛ اگر بصیرت دینی در جامعه حاکم باشد آن جامعه ارزش هایش بر اساس بصیرت دینی و اصول ارزشهایش نیز بر این اساس تعریف می شود.
در هر جامعه ای بصیرت به عنوان یک محور و رکن اساسی امور آن جامعه است

حتی در جوامع غیر موحد وغیرمسلمان هم باید به این نکته توجه کرد. چرا که اگر جامعه در جو ناسالم و با هدایت استکبار و استعمار پیش رود، قطعا خواسته های ناسالم در جو ناسالم پرورش یافته و نهادینه خواهد شد و مردم آن جامعه چون بصیرت کافی را حس نکرده اند، بدون بصیرت حامیان دشمنان خود می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تاکید بر این نکته که،« پیاده سازی احکام دینی در جوامع توسط پیامبر(ص) و معصومین (ع) موجب ارتقای بصیرت در جامعه می شود» اذعان داشت: ضروری است بصیرت در جامعه به خصوص در بین نخبگان نهادینه شود که اگر غفلت شود، ضربه هایی که از سوی دشمنان زده می شود،جبران ناپذیر خواهد بود.

دشتکی با عنوان این مطلب که، «جنگ ها از حالت کلی، تبدیل به جنگ نرم، فرهنگی و اعتقادی شده است»، گفت : ما در شرایطی قرار داریم که، می بایست موضوع بصیرت و بصیرت افزایی را در جامعه در ابعاد مختلف تبیین کنیم تا جلوی نفوذ دشمن را در مرزهای فکری و اندیشه های ذهنی بگیریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به این مطلب که، «بصیرت تنها مرز و نگهبان آماده ۲۴ ساعته جنگ امروز است، افزود: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید متوجه باشیم بصیرت سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمن است. در حال کنونی نیز باید به این واقف باشیم که، درجنگ نرم و فرهنگی مرزی درکار نیست و تنها مرز و نگهبان آماده ۲۴ ساعته جنگ امروز، بصیرت است و اگر بصیرت از جامعه ای رخت بربندد، قتل عام آن جامعه بر علیه منافع خودش قطعی است.
وی بیان داشت: به همین لحاظ رویکرد اوقاف و امور خیریه در بحث جهاد تبیین، بصیرت عاشورایی و بصیرت دینی است و در کنار این رویکرد و اولویت قرآن محوری، مسجد محوری و مبلغ محوری در برنامه های محرم امسال طراحی و برنامه ریزی شده است؛ با این رویکرد اوقاف در برنامه های محرم و صفر توجه به تشکل سازی اجتماعی با محوریت هیئات مذهبی و امامزادگان را دراولویت قرار داده است.

دشتکی با اشاره به اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی در ۱۰۰ نقطه از استان البرز، افزود: این برنامه ها درامامزادگان، بقاع متبرکه و مساجدی که دارای موقوفه می باشند اجرا می شود؛ وی یادآور شد که ۷۰ درصد از موقوفات استان در راستای تعظیم شعائر دینی به ویژه عاشورا و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین است که از دهه اول تا پایان صفر این برنامه ها بر اساس نیات واقفین خیراندیش در استان اجرای برنامه خواهند داشت.