به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز با حضور معاون هماهنگ کننده و معاونت فرهنگی سپاه البرز، شبکه جوانان انقلاب اسلامی، مسئولین استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن سیروس صابر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می شود؛ در این […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار: آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز با حضور معاون هماهنگ کننده و معاونت فرهنگی سپاه البرز، شبکه جوانان انقلاب اسلامی، مسئولین استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن سیروس صابر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می شود؛ در این مراسم از زحمات حمزه پرویزی تشکر و ابراهیم نورزی فر به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج هنرمندان استان البرز معارفه شد.

سرهنگ «سعید صادقی»، معاون فرهنگی و دبیر قرارگاه جنگ نرم در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت به ویژه شهید «عباس آسمیه» مدافع حرم البرزی که پیکر مطهرش به شناسایی شده را گرامی داشت؛ در این مراسم از زحمات حمزه پرویزی تشکر و ابراهیم نورزی فر به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج هنرمندان استان البرز معارفه شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰ قشر تخصصی بسیج در البرز و فعالیت‌های هنرمندان در این استان و توانایی‌های بسیار خوب این افراد بیان کرد: موضوع هنرمندان برای سپاه و بسیج مهم بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با عوامل و همفکری با آن. ها می‌توانیم شاهد برداشته شدن گام‌های مهم و انجام فعالیت‌های ارزشمند در عرصه هنر باشیم.

معاون فرهنگی سپاه استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ابزارهای هنری بیشک، رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار تبلیغ و تبلیغ پیام است.» ادامه: بسیجیان و هنرمندان برجسته از سازمان بسیج هنرمندان هستند که با انجمن های تخصصی بسیج صورت می گیرد، می دهد گامی در حقیقت منویات رهبر معظم انقلاب برداریم.

در ادامه این مراسم «سید جواد عرب» مداح اهل بیت (ع) با نوای گرم خویش زینت بخش این محفل شد. پس از مداحی، پرچم سیاه و مطهر گنبد و بارگاه امام حسین (ع) نیز مهمان این برنامه و فضای این مراسم را نورانی کرد و با پاشیدن گلاب بر روی آن توسط خادمان، فضا از عطر معنوی حرم آکنده و دل های مشتاق کربلا بی. تاب تر از همیشه شدند.

در ادامه سرهنگ «احسان خورشیدی»، معاون هماهنگ کننده سپاه البرز، ضمن اشاره به سخنی از شهید آوینی گفت: جایگاه هنر و به قولی هنر متعهد والاست و امکان ندارد هنری در خدمت شخص یا جبهه های خاص باشد و موفق شود.

خورشیدی بیان کرد: هنرمند متعهد، حریت دارد و در خدمت فرد نخواهد بود. اگر این باور اتفاق بیفتد واژه‌ها تغییر پیدا می‌کنند. عظمت، زیبایی و شکوه زمانی است که رزمنده به آب می‌رسد اما به یاد هم‌رزمان شهیدش آب را نمی‌نوشد و هیچ منتی بر دیگران ندارد. این شکوه در همایش پیاده روی اربعین نیز مشهود است و آن‌هایی که مهمان نوازی می‌کنند حتی سرشان را بالا نمی‌گیرند که کسی از آنها تشکر کند.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش