مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس غیردولتی ۹۰ هزار دانش آموز این استان در پایه های مختلف تحصیلی را زیر پوشش قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، « علی حجرگشت » روز شنبه درآیین تودیع و معارفه رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان البرزافزود: ۷۰۰ مدرسه غیر دولتی در این استان فعالیت دارد که تا کنون توانسته اند نقش موثری در پوشش تحصیلی دانش آموزان داشته باشند.
وی بیان داشت: مدارس غیردولتی ۱۵ درصد دانش آموزان البرز جذب کرده اند که اگر این مدارس نبودند آموزش و پرورش استان به دلیل کمبود فضای آموزشی برای ارائه خدمات به این دانش آموزان با مشکل جدی برخورد می کرد.
وی تصریح کرد: ۳۰۲ مدرسه غیر دولتی تا سال ۹۱ در استان فعالیت داشتند که شمار آنها  به ۶۹۵ مدرسه غیر دولتی رسیده و ۷۴ هزار و ۶۸۳ دانش آموز را تحت پوشش خود دارند.
حجرگشت یادآورشد: در مدارس غیر دولتی استان البرز حدود ۱۰ هزار نفر در عرصه تعلیم و تربیت مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: هر ساله بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز به دلیل مهاجرت افزوده می شود که این جمعیت نیاز به ساخت ۵۵ کلاس جدید دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی دانش آموزان در کلاس های درس از هم اکنون باید در قالب پروژه مهر ۱۴۰۱ در حوزه ستادی و نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اقدام شود تا هیچ کلاس درسی در اول مهرماه بدون معلم نماند و همچنین کلاس درس دانش آموزان مشخص شده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: درمدارس غیر دولتی همانند مدارس دولتی باید تکریم ازارباب رجوع در اولویت باشد و کار مردم نباید معطل بماند زیرا تکریم مردم و ارباب رجوع  جزو مهمی از وظایف ما را تشکیل می دهد و ارائه خدمات در این مجموعه نیز بر مبنای قانون است.
رییس جدید اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان البرزهم گفت: فعالیت این اداره با محوریت حمایت، هدایت و نظارت انجام می شود.
« امیر والی پور» افزود: کارهای این اداره  بر اساس ۶ رویکرد که شامل قانونمداری، تربیت تمام ساحتی، مشارکت موثر، ارتقاء کیفی، توسعه متوازن و توانمندسازی همه جانبه برنامه ریزی شده است.
دراین آیین از زحمات مجید مهرابی رییس سابق اداره مشارکت های مردمی تجلیل شد و امیر والی پور بعنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.