سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی شب پنجشنبه در جمع تشکل‌ها، اتحادیه‌‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی قزوین: ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های قزوین در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی نشان داده که این استان پرچم کشاورزی ایران است. وجود این ظرفیت‌های بسیار خوب در استان قزوین می‌تواند در بیشتر حوزه‌ها پایلوت کشور باشد.انگور تاکستان، باغستان […]

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی شب پنجشنبه در جمع تشکل‌ها، اتحادیه‌‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی قزوین: ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های قزوین در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی نشان داده که این استان پرچم کشاورزی ایران است.

وجود این ظرفیت‌های بسیار خوب در استان قزوین می‌تواند در بیشتر حوزه‌ها پایلوت کشور باشد.انگور تاکستان، باغستان قزوین و پسته بویین زهرا از ویژگی‌های بسیار ارزنده این استان محسوب می‌شود که برای حفظ آن ها تمهیدات بسیار خوبی در حوزه آب اتخاذ شده است.

کشت سبزی و صیفی باید از قالب باز به گلخانه تغییر پیدا کند، بر همین اساس به ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در کشور نیاز داریم که استان قزوین در این راستا ظرفیت خوبی دارد و با کمک اتاق بازرگانی می‌تواند پیشگام باشد.منابع انسانی این استان بزرگترین ثروت قزوین است که در حوزه هوشمندسازی و دانش بنیان باید بکارگیری شود؛ کشاورزان قزوین بسیار عالمانه و حکیمانه مطالبات خودشان را مطرح می‌سازند که ثروت بزرگی در این استان شمرده می‌شود و باید از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کرد.

باید به فرمان رهبری و رییس جمهور در راستای احیای دشت قزوین اهتمام داشته باشیم، اما این اخبار همانند گذشته نیست و باید با ظرفیت دانش بنیان‌ها به این مهم دست یافت؛لازم است از نخبگان و دانشگاهیان استفاده کرده و در راستای تغییر و تحول دشت قزوین گام برداشت.

در قزوین با کمک رصد ماهواره‌ای و پایش اراضی کشاورزی می‌خواهیم در کشور نخستین استانی باشیم که اگر شخصی مصالحی روی زمین کشاورزی ریخت سریعا رصد شده و جلوی آن گرفته شود.در راستای مردی سازی یارانه ها صنعت دام و طیور غیرتمندانه ایستاد که باید دستان آن‌ها را بوسید و از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد و در راستای بهبود معیشت آن‌ها گام برداشت.

من اعتقاد دارم امورات حوزه تولید و تامین غذا باید به اتحادیه‌ها واگذار شود، اما به گونه‌ای باشد که در حوزه گوشت یا مرغ با یک متولی در این خصوص مذاکره کرد و اینطور نباشد که صدها اتحادیه پیش روی ما باشد.اتحادیه‌ها باید روی منافع بلند مدت تمرکز کنند و اینطور نباشد که به خاطر اهداف کوتاه مدت بی اعتمادی مردم را دامن بزنند، به عنوان مثال ما حاضریم صادرات دام زنده به اتحادیه واگذار شود، اما همانند تجربه گذشته منجر به آشفتگی بازار گوشت نشود.

هیچ محدودیتی برای جهاد کشاورزی در راستای مسافربری شدن فرودگاه قزوین وجود ندارد و با کمک دوستان می‌توان تا پایان سال جاری به این مطالبه مهم مردم دست یافت.من خودم طرفدار اجرایی شدن طرح بازار آب هستم که با پیاده سازی آن قطعا وضعیت پایین بهره وری و اتلاف منابع زیرزمینی دستخوش تغییرات مثبت خواهد شد.

قائم مقام من در استان قزوین مهندس رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی است و تمام اختیارات لازم به ایشان تفویض شده تا بتواند در زیر بخش‌های مورد نظر تصمیم گیری کند.افزایش ۲۳ درصدی برنج، ۳۰ درصدی جو، خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کود از دیگر مواردی بود که وزیر جهاد از آن به عنوان بهترین اقدامات دولت سیزدهم نام برد.