با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج، سرپرست شهرداری کرج، رییس و نایب رییس شورای شهر و رییس دانشگاه خوارزمی موضوعات فی مابین دانشگاه و شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از کرج امروز؛ در این نشست که صبح امروز (دوشنبه هفتم شهریورماه) به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شد خواسته‌های مورد نظر دانشگاه و شهرداری بررسی و مقرر شد با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی شده و با انجام توافق جدید، به حل مشکلات کمک شود.

مشکلات شهرداری و دانشگاه خوارزمی با تعامل حل می‌شود

سرپرست شهرداری کرج در این نشست عنوان کرد: اعتقاد داریم شهرداری به عنوان دستگاهی خدمات رسان و مردمی و دانشگاه به عنوان نهادی علمی و البته مقدس می توانند مشکلاتی که سال ها لاینحل باقی مانده است را به سرانجام برسانند. 

منوچهر غفاری با بیان اینکه موضوعات فی مابین دانشگاه و شهرداری کرج سال ها بلاتکلیف مانده و باید با نگاهی جامع به دنبال رفع انتظارها بود، افزود: شهرداری به دنبال تعامل و حل موضوعاتِ فی مابین با دانشگاه است.  

وی ادامه داد: یکی از موضوعات فی مابین دانشگاه و شهرداری دپوی‌قطار شهری در دانشگاه خوارزمی است. این زمین ۲۲ هکتاری است و در کمیته مستندسازی سفر ریاست جمهوری به البرز مصوب شد.

غفاری یادآور شد: تاسیسات مرتبط با دپوی قطارشهری کاملا زیرِ زمین است و آسیبی به سیما دانشگاه و شهر وارد نمی کند. در این روند منافع دانشگاه هم قطعا تامین می شود. 

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه هم خواسته‌هایی دارد که همه موارد با توافقاتی که صورت خواهد گرفت حل و فصل خواهد شد.  

سرپرست شهرداری کرج گفت: برای حل مشکلات با توجه به زمان بر شدن آنها، در برخی موارد نیازمند توافقِ جدیدی هستیم که در جلسات تخصصی بررسی و به امید خدا با تعامل دوسویه، عملیاتی خواهد شد. 

توافق بین دانشگاه و شهرداری باید جامع باشد

رییس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این نشست اظهار داشت: تا زمانی که به دنبال کلیات باشیم موضوعات بین دانشگاه و شهرداری ادامه دار خواهد بود، قطعا با بررسی جزئیات و رساندن آن ها به عدد و رقم، مشکلات موجود به حداقل خواهد رسید.

علی قاسمپور گفت: توافقی که انجام می شود باید جامع و کامل باشد و ضمن حفظ منافع شهرداری و دانشگاه، منافعِ شهر را هم مورد توجه قرار دهد، قطعا اگر این اتفاق عملیاتی شود این روند مورد حمایت شورای شهر هم خواهد بود.

تغییر محل دپوی قطار شهری امکان پذیر نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: برای حل مشکلات دانشگاه و شهرداری نیازمند نگاهِ دقیق هستیم. 

عمار ایزدیار ادامه داد: قطع یقین تعاملِ دانشگاه با شهرداری به سود دانشگاه هم هست و امیدواریم با توافقی که انجام می شود شاهد رفع مشکلاتی که سال ها پابرجا مانده باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد نظر دانشگاه است تغییر محل دپوی قطار شهری است که با توجه به تصویب این محل در کمیته مستندسازی ریاست جمهوری، به نظر قابلیت اجرا ندارد.


رییس دانشگاه خوارزمی کرج افزود: نیازمند توافق جامع و کلی در خصوص موارد مطروحه هستیم، موضوعاتی که از قدیم بوده و تا امروز هم ادامه دارد. 

علی حسن بیگی ادامه داد: نگاه دانشگاه نگاه تعاملی است. با شناختی که از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر داریم این اتفاق بعد از سال ها نهایی خواهد شد.

موضوعات فی مابین دانشگاه خوارزمی و شهرداری با نگاه تعاملی حل و فصل خواهد شد
  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش