رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: انتظار می رود شهردار منتخب کرج، صداقت، شهامت، شجاعت، فسادستیزی و برنامه ریزی را محورهای فعالیت خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر کرج ضمن تبریک هفته وحدت، ولادت باسعادت پیامبر اخلاق و مهربانی و رئیس مذهب تشیع و هفته فراجا، از زحمات و تلاش های دلاورمردان نیروی انتظامی به ویژه در این ایام در جهت برقراری نظم و امنیت در جامعه قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن ابراز امیدواری از آغاز فصل کار و تلاش، به دور از حواشی در جهت برآورده کردن انتظارات مردم تصریح کرد: از شهردار منتخب کرج که به فضل الهی و با تدبیر شورای شهر، فعالیت خود را آغاز کرده انتظار می رود صداقت، شهامت، شجاعت، فسادستیزی و برنامه ریزی را محورهای فعالیت خود قرار دهد و از تمامی ظرفیت های شهرداری برای خدمت به مردم شریف این شهر استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: بی شک رویکرد شهرداری و شورای شهر مبتنی بر احترام متقابل و پرداختن به وظایف قانونی است و به مسئله ای جز این نباید پرداخته شود.

وی گفت: کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر باید به دور از تفرقه، نمامی و موضوعات این چنینی، ارتقای سازمانی، پرداختن به روزهای از دست رفته، چگونگی خدمت رسانی بهتر و تبدیل کرج به جای بهتری برای زندگی را هدف خود قرار دهند.

قاسم پور افزود: قطعا در این مسیر دشواری هایی وجود دارد که اعضای شورای شهر و کارکنان شهردار، با برنامه ریزی مبتنی بر قانون آن ها را مرتفع خواهند کرد. وی تاکید کرد :شورای ششم شهر کرج که در برخی موارد واقعا مظلوم واقع شده است، با تمام توان و انگیزه و نیز اتحاد و انسجام، آمادگی خدمت رسانی به شهروندان را دارد که نمونه ای از اتحاد و همدلی اعضا، در نحوه رای دادن به شهردار منتخب نمایان بود.

وی با اشاره به اینکه کسی به خود زحمت ندهد که این اتحاد و همدلی را هدف قرار دهد و موجب شود بین اعضای شورا و شهرداری فاصله ایجاد شود، خاطرنشان کرد: طی ۱۴ ماه فعالیت شورای ششم، ۱۸ پروژه عمرانی به بهره برداری رسید که می توان گفت به صورت تقریبی هر ۲۳ روز یک پروژه تقدیم مردم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: خواهش بنده این است که اگر کسی ناکارآمدسازی شهرداری و شورای شهر را در دستورکار داشته، آن را کنار بگذارد و در کنار ما قرار گیرد تا بتوانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم.
قاسمپور اظهار داشت : ما اجازه نخواهیم داد که چنین موضوعاتی موجب وارد شدن خدشه به خدمت رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان شود.

وی تصریح کرد: شورای ششم شهر کرج، فارغ از هر اتفاق، رویکرد، موضوع، نگاه و مشورت مرسوم و غیرمرسومی که مورد تیزبینی و نگاه بیرونی به آن هست، تصمیم گرفته با اتحاد و همدلی در کنار شهرداری، روزهای پرفروغی را برای مردم رقم بزند که در این راه دست یاری کنندگان را به گرمی می فشاریم و انتقادات در دایره انصاف و عدالت را می پذیریم و از همه دلسوزان و کنشگران اجتماعی درخواست کمک داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: پس از بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه بزرگراه شمالی، با پیگیری های استاندار البرز و زحمات سرپرست وقت شهرداری کرج، سه شنبه هفته گذشته، جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار و مطرح شد که با توجه به برآورد شرکت مشاور پروژه، دو هزار میلیارد تومان برای تملک باقیمانده مسیر و ۴ هزار و ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه بر اساس شاخصه های قدیم تا امروز نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: پیش تر، پیرو سفر ریاست جمهوری به استان البرز و حضور وزیر کشور در پروژه مقرر شده بود شهرداری تملک و ۵۰ درصد کار اجرایی را عهده دار شود؛ در جلسه مذکور، مقرر شد تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز را دولت متقبل شود و ۵۰ درصد باقیمانده را نیز شهرداری کرج تامین کند که امید است پس از تخصیص اعتبار، ظرف مدت یک سال پروژه به نتیجه برسد.

قاسم پور تاکید کرد: در همان جلسه، در خصوص تخصیص اعتبار و تملک زمین قطار شهری نیز بحث و گفت و گو و مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲، ۷۵۰ میلیارد تومان برای ۶ رام قطار توسط وزارت کشور و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه در قالب بودجه ملی یا استانی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقرر شد، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت تا پایان سال ۱۴۰۳ برای کمک به پروژه قطار شهری کرج در نظر گرفته شود؛ صورتجلسات مذکور تهیه شده و ابلاغ خواهد شد و اجرایی شدن مصوبات نیز نیازمند پیگیری شهردار منتخب است تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری از این پروژه های مهم شهری باشیم.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش