رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور نشست آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران ، اجرای این دورههای آموزشی را در تحقق زندگی سالم سالمندی بسیار مهم و اساسی عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ؛ مهندس قلی شادبخش ، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان البرز در چهارمین نشست آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان البرز آبان ماه که  در محل کانون بازنشستگان شهرستان کرج برگزار گردید بر ضرورت اجرای دوره های آموزشی ویژه سالمندان تاکید کرد . 

مهندس شادبخش افزود : دوره سالمندی دوره اجتناب ناپذیر زندگی است و اکنون جمعیت زیادی از کشور در این دوره قرار داشته و در آینده ای نه چندان دور نیز با افزایش چشمگیر سالمندان در جامعه روبرو خواهیم بود .

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران گفت : اجرای دوره آموزشی با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و با حضور و آموزش متخصص طب سالمندان داخلی یکی از طرح های بسیار خوب است که برای اولین بار در کشور در استان البرز اجرایی شده و تاکنون نیز بیش از ۱۰ جلسه آموزشی ارتقای سطح سواد بازنشستگان و مستمری بگیران برای بیش از ۲۰۰۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران برگزار شده است . 

مهندس شادبخش همچنین بیان داشت : اجرای این دوره های آموزشی به صورت برنامه ریزی شده و مطابق تقویم به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه هر هفته  اجرا می گردد . 

در این دوره آموزشی دکتر رضا پاکروان ، متخصص طب سالمندی داخلی ضمن ارائه مطالب آموزشی در خصوص دوران سالمندی به تشریح بیماری ها و مشکلات دوران سالمندی اشاره و ضمن انجام آموزش و راهنمایی و توصیه های لازم به پرسش و پاسخ با بازنشستگان و مستمری بگیران در دوره آموزشی پرداخت . 

شایان ذکر است بزودی و در ادامه آین آموزش ها تشکیل پروند سلامت بازنشستگان و سنجش سلامت آنان اجرایی خواهد شد