نشست کمیته بیمه و درمان تامین اجتماعی استان البرز با حضور مدیران کل بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان البرز معاونین و تعدادی از کارشناسان و روسای کانون های کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان البرز ظهر دیروز در محل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ؛ در این نشست دکتر داریوش طاهرخانی ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز حضور و بیان مسائل و مشکلات مرتبط با مراکز بیمه ای و درمانی را یک اقدام مهم جهت رفع مشکلات و چالش های پیش رو عنوان و اظهار داشت ، بهره گیری از نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی سازمان بخصوص روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگی و کارگری استان اقدام مناسب در جهت ایجاد همبستگی و هم افزایی و پیگیری و رفع مسائل و مشکلات است و یقینا پیگیری روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگی و کارگری استان می تواند در اجرا و تحقق طرح های این مدیریت تاثیر به سزایی داشته باشد .
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز افزود : از مهمترین اقدامات و طرح های در دست اقدام این مدیریت پیگیری احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی تامین اجتماعی در شهرستان ساوجبلاغ ، احداث و راه اندازی پلی کلینیک تخصصی در شهرستان نظرآباد ، احداث پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی و همچنین پیگیری احداث پلی کلینیک تخصصی حصارک است که اقدامات مناسبی در خصوص پیگیری اجرای هر کدام از این طرح ها انجام و امیدواریم با همکاری و مساعی همدیگر بتوانیم این طرح های مهم را اجرا نماییم .
دکتر طاهرخانی در ادامه به ضرورت توجه به حوزه درمان استان متناسب با نظام سطح بندی خدمات اشاره و بیان داشت : برخی از شهرستان های استان البرز فاقد هر گونه مراکز بستری است و در نتیجه امکان استفاده از مراکز دولتی و دانشگاهی در جهت پوشش نیاز های بیمه شدگان و مستمری بگیران فراهم نمی باشد و لذا در این خصوص نیز مکاتبات و پیگیری های مستمری انجام شده و در دست اقدام است .
در ادامه این جلسه داود سعد زاده ، مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز نیز با اشاره به حرکت سازمان تامین اجتماعی در جهت ثبات منابع مالی اشاره و اظهار داشت : پیگیری هایی هم از حوزه سازمان و هم از حوزه وزارتی در حال انجام است تا سازمان تامین اجتماعی به یک ثبات مناسب در منابع داشته باشد .
مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز افزود : پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از آبان ماه در دستور کار قرار داشته و تمام سعی ما بر این است که علاوه بر افزایش حقوق ، هر ماه نیز مطالبات افزایش یک ماه را پرداخت نماییم. .
وی بیان داشت : پرداخت های سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از دهم هر ماه انجام می پذیرد در صورتیکه که حدود ۵۰ درصد وصول و دریافتی ها در پایان ماه تحقق می یابد و لذا علیرغم وجود چالش های متعدد تمام تلاش ما بر این است که حقوق این عزیزان به موقع پرداخت شود و در این راستا از کارفرمایان عزیز نیز تقاضا داشته ایم که پرداخت ها در طول ماه انجام پذیرد .
سعد زاده در ادامه به طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی به عنوان یکی از نیاز های اصلی کارگران زحمتکش جامعه ، انتقال کسور بازنشستگی ، بخشش جرائم کارفرمایان ، اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران و برخی از مسائل مهم بخش بیمه ای تامین اجتماعی استان اشاره و مطالبی را عنوان نمودند .
شایان ذکر است در این جلسه روسا و نمایندگان جوامع کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان به بیان مسائل و مشکلات حوزه های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان البرز اشاره و به بحث و گفتگو پرداختند.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش