رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و گفت: این اقدام از طریق سامانه «کرج من» امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار، سعید حق شناس رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهر کرج درباره خدمات و توانمندی های این سازمان مطالبی را بیان داشت که مهمترین آن راه اندازی سامانه «کرج من» می باشد.

حق شناس افزود: مدیریت شهری کرج در راستای خدمات یکپارچه الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش سفرهای درون شهری اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرده است، با استفاده از این سامانه امکان پرداخت، عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آن‌ها و تمامی امور مربوط به شهرسازی برای شهروندان فراهم شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج راه اندازی این سامانه را از جمله اهداف مجموعه مدیریت شهری در جهت شفاف سازی فرآیندها، افزایش رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات ۲۴ ساعته و کاهش مراجعات شهروندی بیان داشت.

حق شناس درباره خدمات سامانه «کرج من» گفت: در فرآیند راه اندازی این سامانه تمام نیازهای شهروندان دیده شده است؛ سامانه مذکور در حال تکمیل بوده و ارائه خدمات بیشتری از طریق آن در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی افزود: رفع نیازهای معلولین در خدمات شهری نیز در این سامانه پیش بینی شده و در حال انجام است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در ادامه از اقدامات مطلوب این سازمان گفت: کرج اولین کلان‌شهری است که به درگاه خدمات دولت الکترونیک متصل شده و پس از آن چند شهر دیگر نیز به این خدمات متصل شدند.

حق شناس همچنین از شهروندان فهیم کرجی خواست تا با مجموعه مدیریت شهری در ارایه خدمات مطلوب تر مشارکت داشته باشند.

در این اقدام، شهروندان می‌توانند به عنوان ناظر تخلفات مشاهده شده را در سامانه هوشمند خدمات شهری شهرداری کرج ثبت کنند؛ و با تحقق این امر، شاهد کاهش تخلفات در ارایه خدمات شهروندی خواهیم بود که امیدواریم به دنبال آن رضایت شهروندان که از مهم ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری است حاصل شود.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش