به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای البرز؛ به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان البرز اجرای مصوبات این سفر منجر به توسعه ی چشمگیر تاسیسات جدید آب و فاضلاب خواهد شد. مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر بیان داشت: با انجام سفر […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای البرز؛ به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان البرز اجرای مصوبات این سفر منجر به توسعه ی چشمگیر تاسیسات جدید آب و فاضلاب خواهد شد.

مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر بیان داشت: با انجام سفر ریاست جمهوری در اواخر فروردین ماه امسال ،پنج مصوبه برای ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان نهایی و ابلاغ شد و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این مصوبه در البرز تخصیص یافته است که با تکمیل و بهره برداری نهایی از طرح های مورد نظر، بدون شک شاهد ارتقای خدمات و افزایش تاب آوری تاسیسات در سطح استان خواهیم بود.

وی طرح های مصوب در بخش آب شهری را احداث تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج با ظرفیت ۵۷۰ لیتر بر ثانیه و ساخت ۵۰ هزار متر مکعب مخازن جدید ذخیره (طی سه سال) در کلان شهرکرج ذکر کرد و افزود: این دو طرح با اعتبار مصوب ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که با اجرای آنها امکان استفاده از تخصیص های جدید آب سطحی و افزایش ذخیره به منظور تامین آب پایدار و افزایش تاب آوری تاسیسات آبرسانی کرج بزرگ محقق می شود. در همین راستا مقدمات ساخت این تصفیه خانه فراهم شده و مراحل تجهیز کارگاه پروژه در حال انجام است. همچنین عملیات اجرایی ساخت ۴۲ هزار متر مکعب از ۵۰ هزار متر مکعب حجم مخازن ذخیره جدید در کرج بزرگ آغاز شده که تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آبفای البرز، سومین طرح مصوب را تکمیل مدول (بخش) دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج اعلام کرد و ادامه داد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۵۸ هزار متر مکعب در شبانه روز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد و این پروژه هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد می باشد و پیش بینی می شود ۱۴ درصد با قیمانده تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد و به این ترتیب امکان استفاده از ۶۷۰ لیتر بر ثانیه پساب با کیفیت برای مصرف در بخش صنعت و کشاورزی مهیا می شود .

مهندس مهدی زاده در تشریح مصوبات بخش روستایی گفت: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی به روستاها و ۱۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد تاسیسات فاضلاب ۱۲ روستای واقع در حوضه ی آبریز سدهای طالقان و کرج طی مدت سه سال برای جلوگیری از آلودگی رودخانه های کرج و طالقان از جمله طرح های بخش روستایی است؛ همچنین با اجرای پروژه های آبرسانی به روستاها، شاخص جمعیت زیر پوشش استان از ۸۲ به ۸۷ درصد (فراتر از متوسط شاخص کشوری) ارتقا می یابد. وی آخرین مصوبه سفر را تسریع در اخذ مجوز طرح های فاضلاب اشتهارد و نظرآباد ذکر و تاکید کرد: در صورت تصویب ردیف های اعتباری جدید برای این دو شهر، تعداد شهرهای دارای ردیف اعتباری فاضلاب به چهار شهر افزایش یافته وگام مهمی درجهت جبران عقب ماندگی شاخص فعلی استان (۳۶ درصد)نسبت به متوسط شاخص کشور (۵۲)درصد خواهد بود.