به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی آبفای استان البرز بزودی در آینده نزدیک با ساخت مخزن جدید ۵۰۰۰ متر مکعبی به همراه ۳۰۰۰متر لوله گذاری آب در محمدشهر، مسیر انتقال آب سد طالقان به این شهر در آینده نزدیک فراهم می شود. علی جوادی معاون بهره برداری و توسعه آب […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی آبفای استان البرز بزودی در آینده نزدیک با ساخت مخزن جدید ۵۰۰۰ متر مکعبی به همراه ۳۰۰۰متر لوله گذاری آب در محمدشهر، مسیر انتقال آب سد طالقان به این شهر در آینده نزدیک فراهم می شود.

علی جوادی معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز با بیان این مطلب گفت: در حال حاضرمحمد شهر دارای دو مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب است که عملیات احداث سومین مخزن ذخیره آب این شهربا ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب در شهرک نهال و بذر و با پیشرفت فیزیکی ۳۵درصد در حال اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این مخزن، حجم مخازن ذخیره محمد شهر ۵۰ درصد افزایش می یابد و آبرسانی به این شهر را در اوج مصرف بخصوص در فصول گرم سال،پایدارتر و تاب آور می کند .

جوادی اضافه کرد:در آینده نزدیک عملیات لوله گذاری آب از شیخ آباد تا شهرک نهال و بذر به طول ۳۰۰۰ متر با قطر ۳۰۰ میلی متر آغاز خواهد شد تا امکان انتقال آب سد طالقان از کرج به محمدشهر میسر شود. وی با اشاره به قطعی آب در زمان قطعی برق افزود: پس از اتمام ساخت مخزن جدید و بهره برداری از آن، آب چاه ها در ابتدا توسط خط انتقال جدیدی به طول هفت کیلومترکه به تازگی اجرا شده است به این مخزن منتقل و سپس در شبکه توزیع جریان می یابد.

این کار ،پوشش شبکه آبی شهر در زمان اوج مصرف را به درستی انجام می دهد و با حجم ذخیره سازی مطمئن و افزایش کارایی مخازن در مواقع اضطراری ،شبکه آبرسانی محمدشهر پایدار خواهد شد . معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز همچنین از شروع عملیات حفر دو حلقه چاه جدید برای تامین آب این شهر در تابستان سال بعد خبر داد. آب سد طالقان به محمد شهر خواهد رسید.