به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی ؛ مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در هفته پژوهش و فناوری استان البرز به عنوان مرکز رشد برتر استان معرفی و مورد تجلیل استاندار البرز ، رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی ؛ مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در هفته پژوهش و فناوری استان البرز به عنوان مرکز رشد برتر استان معرفی و مورد تجلیل استاندار البرز ، رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، دکتر سعید رهگذر مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با اعلام این خبر گفت: در هفته پژوهش و فناوری امسال، بخش انتخاب مرکز رشد برتر استان با توجه به شاخص هایی همچون زیرساخت؛ فضاها، امکانات، آزمایشگاه ها و کارگاه ها، نیروی انسانی؛ دوره های آموزشی مدیریت و کارکنان، بروزرسانی گزارشات عملکرد در سامانه های ارزیابی مراکز رشد کشور ، ارائه خدمات به واحدهای فناور مانند دوره های آموزشی و مشاوره، خدمات آزمایشگاهی و جذب تسهیلات و در نهایت، خروجی های واحدهای فناور شامل تعداد واحدها، هسته و شرکت های دانش بنیان، مقدار گردش مالی شرکت ها و محصولات آنها و تعداد پرسنل، مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی افزود: مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در معیارهای مربوطه با اخذ حداکثری امتیاز، به عنوان مرکز رشد برتر استان انتخاب شد. دکتر رهگذر اظهار داشت: در معیار شرکت های دانش بنیان، در مرکز رشد پژوهشگاه بیشتر از ۶۰ درصد شرکت ها، دانش بنیان هستند که عمده این شرکت ها بیش از یک محصول دانش بنیان دارند بنابراین محصولات دانش بنیان مرکز رشد پژوهشگاه فراتر از تعداد شرکت های دانش بنیان است.

مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی خاطرنشان کرد: این موفقیت حاصل تلاش جوانان و فارغ التحصیلانی است که پا به عرصه اقتصاد دانش محور گذاشتند و برای تولید، توسعه، بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان زحمت کشیدند و ما نیز سعی کردیم تا جایی که در توانمان هست به آنان کمک کنیم تا شاهد تحولات خوبی در شرکت های دانش بنیان باشیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با راه اندازی مراکز نوآوری مدنظر و همچنین ایجاد پردیس تخصصی فناوری مواد و انرژی، پژوهشگاه بتواند به قطب اقتصاد دانش بنیان در استان تبدیل شود و یکی از بازیگران مهم در این زیست بوم در کشور به ویژه در موضوع تخصصی مواد و انرژی باشد.

دکتر رهگذر در پایان از حمایت های هیات رئیسه پژوهشگاه و همچنین زحمات کارکنان فعلی و سابق مرکز رشد پژوهشگاه به ویژه مدیران و کارکنان سابق و اسبق که در راه اندازی و توسعه این مرکز نقش بسزایی داشتند، قدردانی نمود.