به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان تامین اجتماعی استان البرز؛ همایش آموزشی بانوان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی استان البرز با حضور بیش از ۸۰ نفر از بانوان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی استان البرز و با هدف ارتقای سطح سواد سلامت آنان در محل […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان تامین اجتماعی استان البرز؛ همایش آموزشی بانوان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی استان البرز با حضور بیش از ۸۰ نفر از بانوان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی استان البرز و با هدف ارتقای سطح سواد سلامت آنان در محل کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ، در این دوره آموزشی که با حضور و آموزش متخصص طب سالمندان داخلی انجام پذیرفت ، در خصوص بیماری های دوران سالمندی و همچنین بیماری های مختص بانوان در دوران سالمندی و روش های پیشگیری و درمان این بیماری ها مطالبی ارائه شد.

دکتر رضا پاکروان با اشاره به قرار گرفتن در مسیر سالمندی و لزوم توجه ویژه به شرایط و ویژگیهای این دوران اظهار داشت : دوران سالمندی یکی از دوران بسیار مهم زندگی است که نیاز به توجه ویژه ای نیز دارد . این متخصص طب سالمندان داخلی افزود : بدلیل کاهش فعالیت های بدنی ، کاهش حجم عضلات و ماهیچه ها ، کند شدن فعالیت های بدن و همچنین سایر عوامل و همچنین به منظور جلوگیری از پیری زودرس و مقابله با بیماری های دوران سالمندی نگاه ویژه و توجه خاصی را این دوران نیاز دارد.

دکتر پاکروان بیان داشت : به منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری ها لازم است روش زندگی مناسبی در پیش گرفته شود و انجام ورزش های مناسب و پیاده روی های روزانه البته با لحاظ شرایط بدنی و جسمانی سالمندان ، بهره گیری از تغذیه غذایی مناسب ، استفاده از سبزیجات و سیفی جات ، مصرف به مقدار کافی مایعات بخصوص آب ، پرهیز از مصرف نمک و همچنین در سالمندان بیمار رعایت دستورات پزشکی و درمانی از اهم مسائلی است که در پیشگیری از بیماری های دوران سالمندان و زندگی سالم دوران سالمندان بسیار اهمیت دارد.

این متخصص طب سالمندان داخلی در این دوره آموزشی به توضیح روش های پیشگیری و درمان برخ از بیماری ها از جمله بیماری های پوکی استخوان در بانوان ، الزایمر ، فشارخون ، دیابت ، بیماریهای کلیوی و مفصلی و برخی موارد دیگر پرداخت و در پایان نیز پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این همایش بود . شایان ذکر است این دوره های آموزشی برای اولین بار در سطح کشور با برنامه ای مدون و با بهره گیری از متخصص طب سالمدان داخلی ، توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و کانون های بازنشستگی استان البرز به صورت هفتگی در حال برگزاری است.