رئیس پلیس فتا استان از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری دراین استان خبرداد و گفت: باتوجه به استفاده روز افزون کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، خانواده ها مراقب فرزندان خود در برابر آسیب های این محیط باشند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی پلیس فتا استان البرز سرهنگ رسول جلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباط نزدیک بین والدین و فرزندان عامل اصلی دورکردن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی است والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی دراین فضا پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها مسئولیت بسیار سنگینی درخصوص تربیت فرزندان برای استفاده از فضای مجازی دارند و ایمن نگه داشتن آنها در زمان حضوردرفضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان در خصوص آسیب های فضای مجازی مهمترین مسئولیت های خانواده ها است . سرهنگ جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می باشد، اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده در چهارچوب این فضا تعریف نمایند. رئیس پلیس فتا البرز بیان کرد: همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

وی افزود : بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد. این مقام انتظامی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است؛ اما خانواده ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران می توانند مسائل مشکلات درخصوص آگاهی از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی ، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پیگیری کنند. سومین طرح پویش کودکان سایبری تا ۲۹ دی ماه دراستان البرز ادامه دارد.