به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان تامین اجتماعی استان البرز ؛ در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر مرکز پزشکی و هسته‌ای بیمارستان فوق تخصصی البرز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز و تعدادی از مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید. با […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان تامین اجتماعی استان البرز ؛ در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر مرکز پزشکی و هسته‌ای بیمارستان فوق تخصصی البرز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز و تعدادی از مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

با پیگیری های انجام شده در طول مدیریت گذشته بیمارستان تمدید مجوز راه اندازی پزشکی هسته ای انجام پذیرفت که در طول حضور مدیر عامل جدید بیمارستان ، با اعتماد به نیروهای جوان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ، دستگاه های کاملاً تولید داخل تهیه و در بیمارستان نصب گردید .

در راه اندازی پزشکی هسته‌ای و استقرار دستگاه‌ها ، هلدینگ درمان و کارکنان بیمارستان زحمات زیادی را متحمل شدند و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

همچنین دکتر داریوش طاهرخانی ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: ما از مبادی مختلف خدمت به کسانی ارائه می کنیم که بیمه پردازی آنها در سایر استان هاست ولی از خدمات استان البرز بهره می برند از مهمترین این موارد عده زیادی از بیمه شدگان استان البرز است که به خاطر نزدیک بودن به تهران و فعالیت در آن استان، بیمه پردازی آنها در تهران انجام ولی در استان البرز سکونت داشته و خود و خانواده هایشان از خدمات استان بهره مند می شود . همچنین به لحاظ جغرافیایی استان البرز ، بخش دیگری هم هستند که در سایر استانها بیمه پردازی داشته و یا بازنشسته شده اند و هم اکنون در استان البرز ساکن هستند و از خدمات استان بهره می برند . در کنار این افراد ،گروه دیگری نیز هستند که در مناطق حاشیه خلیج فارس مشغول به اشتغال هستند که بیمه پردازی آنها در آن مناطق انجام می گیرد و بخشی از این افراد در استان البرز سکونت دارند و از خدمات استان بهره می‌برد.

به لحاظ ساختاری برای توسعه مراکز درمانی استان البرز با ناهماهنگی هایی در ادارات استانی روبرو هستیم که مانع از توسعه درمان استان می شود. با توجه به نگاه حمایتی سازمان تامین اجتماعی ، خواسته ما از متولیان استان این است که در برابر درمان توقف ایجاد نشود . برای یک تغییر کوچک وارد یک چرخه اداری میشویم که طولانی شدن این چرخه به دلیل افزایش هزینه‌ها با مشکل در اجرای مجوزها روبرو می شویم . در حوزه درمان چه در بخش تامین اجتماعی چه دانشگاهی و چه بخش خصوصی و خیریه تقاضا می‌شود به درمان نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد چراکه درمان یکی از سه اولویت مهم دولت است و تقاضا داریم هماهنگی‌های لازم در این مسائل انجام گیرد تا بتوانیم خدمات مناسب را به مردم ارائه کنیم.

با توجه به بافت فرسوده مراکز درمانی استان البرز ، اقدامات مهمی انجام شده است که امیدواریم به زودی شاهد شروع این پروژه های درمانی باشیم پیگیری احداث پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی در زمین مجاور شهرداری کرج پس از ۲۳ سال که هم اکنون در مراحل پایانی مراحل اداری است و امیدواریم با مساعدت شهرداری کرج بزودی شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم ، پیگیری ساخت پلی کلینیک تخصصی حصارک ، پیگیری و اجرای بیمارستان در شهرستان هشتگرد ، احداث پلی کلینیک تخصصی در شهرستان نظرآباد از پروژه های مهم استان است که امیدواریم با حمایت مسئولین استانی و همکاری و مساعدت دستگاهها بتوانیم اجرا نماییم.

مرتضی ولیپوری ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز امروز در بیمارستان البرز در کنار راه اندازی پزشکی هسته ای ، بهره گیری و استفاده از فناوری و تکنولوژی داخلی را نیز شاهد هستیم و این بسیار اقدام ارزشمندی است و لازم میدانم از زحمات و خدمات تمامی دست اندرکاران اجرای این طرح تشکر و قدردانی نمایم.انشالله به یمن این ایام پر برکت ، خون پاک شهیدان عزیزمان که موجبات بقای همه خوبی ها به ویژه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرده‌اند به ویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس ، شهدای حرم ، شهدای امنیت ، شهدای سلامت و شهدای استان البرز انشالله که روح شهدا با روح ائمه اطهار مشهور باشد و همه عزیزانی که نقش بسزایی در این راستا داشته‌اند من لازم میدانم از زحمات تک تک آنها تشکر و قدردانی نمایم.

دکتر حسین بابکان ، مدیرعامل بیمارستان البرز افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر وبخش پزشکی هسته ای آن با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال ساخته شده است.دکتر حسین بابکان افزود:تمام تجهیزات پزشکی این مرکز توسط شرکت دانش بنیان و ایرانی ساخته شده و انحصار دستگاههای پزشکی و هسته ای از دست کشورهای آمریکا و اروپایی گرفته شده است.مساحت و زیر بنا ۲۵۰متر دستگاه گاما کمرا،کالبراتور،الکترو شوک دستگاه تست ورزش تجهیزات خریداری شده تماما ایرانی دز کالیبراتور .الکتروشوک .تست ورزش از مهمترین تجهیزات به کار رفته در این مرکز است.

در استان البرز بیش از ۱۸۰ هزار بازنشسته و بیش از یک میلیون و پانصد و بیست هزار بیمه شده وجود دارد . این آمار شامل افرادی میشود که بیمه پردازی آنها در استان البرز انجام می گیرد .