به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج ؛ جواد چپردار در جلسه ای که با موضوع طرح تقاطعات غیر همسطح میدان جمهوری، شهید بهشتی _ گلشهر و فلکه اول رجایی شهر برگزار شد با بیان اینکه در دوره ششم شورای شهر باید به محدودیت منابع و زمان توجه […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج ؛ جواد چپردار در جلسه ای که با موضوع طرح تقاطعات غیر همسطح میدان جمهوری، شهید بهشتی _ گلشهر و فلکه اول رجایی شهر برگزار شد با بیان اینکه در دوره ششم شورای شهر باید به محدودیت منابع و زمان توجه کنیم ،اظهارداشت: از حدود ۱۰ هزار میلیارد بودجه تصویب شده شهرداری ، ۴۵ درصد برای هزینه های جاری پرداخت شده است.

به اذعان معاونین برنامه ریزی و توسعه نیروهای انسانی و مالی، اقتصادی شهرداری با پنجاه درصد از این میزان نیرو هم میشود، امور شهرداری را محقق نمود؛ وی افزود: ضمن آنکه ما هنوز به جذب نیروی جوان، نخبه و متخصص ممکن است نیاز داشته باشیم. این مازاد نیرو های تحمیلی در ادوار گذشته عمدتاً غیر متخصص هستند و بار سنگین بودجه های جاری را به خود اختصاص داده اند که باید مدیریت گردد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار موذن اشاره و بیان کرد: هزینه این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده است با توجه به اینکه ۵۰ درصد نیروی شهرداری که به مجموعه تحمیل شده و همین مازاد نیرو به تنهایی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال هزینه حقوق و مزایا را از مدیریت شهری احصاء و صرف مینماید درحالی که با همین میزان از بودجه می توان سالانه ده ها پروژه غیر همسطح در این کلانشهر همچون تقاطع غیر همسطح بلوار موذن، میدان جمهوری، ۴۵ متری گلشهر، فلکه اول رجایی شهر و ‌….را ساخت .

عضو شورای اسلامی شهر کرج به ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اشاره و یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع شهرداری ،شورای دوره ششم تلاش خود را می کند تا در نیروی انسانی مدیریت و از جذب نیروی جدید یا غیر متخصص در مجموعه مدیریت شهری ممانعت گردد و در عوض پروژه های عمرانی اولویت دار را به سرانجام خواهیم رساند.

چپردار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اهمیت حمل و نقل اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه بر مبنای صرف حمل و نقل یا پیاده راه در این کلانشهر به تنهایی کار ساز نیست و محوریت انسان در حمل ونقل، ترافیک و عمران باید ملحوظ نظر باشد و پیوست های زیست محیطی یا فرهنگی، اجتماعی از ضرورت های اجرای اینگونه پروژه هاست.

آنچه امروز باید به آن توجه کرد حمل و نقل انسان محور است که در این شهر مورد بی مهری است؛ ما موظف هستیم در بحث ساماندهی پل های مکانیزه نیز به این مورد توجه کنیم تا پل های قبلی ممیزی، بهینه سازی و نظارت دقیق نشود، پل های مکانیزه جدید احداث نکنیم ،باید هوشمندی کرد تا مبنای کار را به سمت انسان محوری و نه خودرو محوری سوق دهیم.