به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج؛ مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر که با حضور اعضاء، شهردار، معاونان و مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص مشکلات و مسائل پاکبانان اظهار داشت: شهر بدون تصور قشر […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج؛ مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر که با حضور اعضاء، شهردار، معاونان و مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص مشکلات و مسائل پاکبانان اظهار داشت: شهر بدون تصور قشر پرتلاش و زحمتکش پاکبانان قابل تصور نیست ، افرادی که در تمام ایام سال در سرما و گرما محیط پیرامون را برای ما زیست پذیر کرده تا بدون دغدغه و با خیالی آسوده به زندگی و امور روزمره خود ادامه دهیم.

وی در راستای اجرای طرح آزمایشی کارکرد پاکبانان در شب با مخالفت تعداد زیادی از این کارگران مواجه شدیم بطوریکه تعداد زیادی از آنها در شورای شهر حضور یافته و مشکلات به وجود آمده را بازگو کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: ضمن درخواست بررسی موضوع چطور میشود کارگری با سالها سابقه روزکاری به شب منقل شود در صورتی که بسیاری از این افراد دو شغله می باشند و امکان حضور در شب را ندارند ضمن اینکه خطرات شب کاری بسیار زیاد است و با توجه به برودت هوا در دمای منهای صفر درجه هم حضور کارگران صحیح نیست.

مریم قهرمانی صارم در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله انتقاد و تصریح کرد: وضعیت نظافت معابر و سطل های زباله نامطلوب است در این راستا در خصوص خرید سطل های زباله با توجه به مصوبه شورا و تاکید اعضاء محترم هیچ اقدامی از سوی مدیریت شهری انجام نشده است.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج با این پرسش که نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری برعهده کیست؟ اذعان کرد: نداشتن ماشین آلات که در قراردادها ذکر شده ، کم کردن حقوق کارگران، نامعلوم بودن دلیل و علت حذف و اضافه کارگران در برخی مناطق بدون مجوز و مصوبه شورا انجام شده است که نیازمند پی گیری مدیریت شهری است.

قهرمانی صارم افزود: قرارداد خودرو و لباس فرم یکی از الزامات پیمانکار تفکیک زباله است که با توجه به گزارشات واصله عملکرد کاملاً مخالف قراردادها است.

وی به استفاده از کودکان در جمع آوری زباله های سطح شهر اشاره کرد و گفت: استفاده پیمانکار از کودکان در بحث تفکیک زباله های سطح شهر در شبها بسیار مشهود است ، از شهردار درخواست دارم تا همه موارد را بررسی و اقدامات انجام شده را به این شورا ابلاغ کند.