همزمان با ایام مبارک ماه رمضان و میلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، با حضور مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز فرماندار شهرستان ساوجبلاغ وشهردار شهر هشتگرد تفاهم نامه واگذاری زمین به منظور احداث بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در نشستی که به همین منظور و در محل فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد ، دکتر البرزی اظهار داشت تحقق این رویداد مهم یک اتفاق بسیار خوبی است که پس از مدت ها تلاش مسئولین منطقه و مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد ، به عنوان یک هدف در مسیر خدمت به مردم منطقه در حوزه درمان محقق شده است . فرماندار شهرستان ساوجبلاغ افزود : از سنوات قبل بحث راه اندازی بیمارستان بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد در دستور کار اعضای محترم شورای اسلامی شهر و حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز قرار گرفته است و به لطف خداوند توفیق پیدا کردیم که از مرداد سال ۱۴۰۱ پرونده راه اندازی این پروژه مهم را در دستور کار خویش قرار داده و با جلسات متعدد بتوانیم اختلاف نظرها و مواد قرارداد بین عزیزان شهرداری هشتگرد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز را رفع نماییم و به لطف خداوند امضای قرارداد واگذاری زمین به منظور احداث بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد را رقم بزنیم .

دکتر البرزی بیان داشت : زمینی که در اختیار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز به منظور احداث این بیمارستان قرار میگیرد ۱۷ هزار و ۹۲۰ متر مربع در شهرک کوثر واقع شده است و تا ۵۰۰۰ مترمربع نیز قابلیت افزایش دارد که امیدواریم با واگذاری این ۵۰۰۰ متر ، مجموعه زمین بیماستان به بیست و سه هزار متر مربع شده و یک مرکز درمانی مناسب منطقه را احداث نموده و بتوانیم خدمات خوبی را به مردم منطقه ارائه نماییم . فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت : با توجه به حمایت های خوب سازمان تامین اجتماعی مطمینا برای احداث این بیمارستان مشکلی در تامین بودجه و احداث نخواهد بود و انشالله به زودی با حضور مسئولین شاهد کلنگ‌زنی و احداث این بیمارستان خواهیم بود .

دکتر البرزی در پایان از زحمات ، پیگیری ها و حمایت های مستمر جناب آقای دکتر حدادی ، نماینده مردم شریف شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان ، و پیشنهاد ها و حمایت های خوب ایشان ، پیگیری‌های امام جمعه شهرستان ، اعضای شورای شهر و شهرداری و حضور و پیگیری های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در جهت تحقق این مهم تشکر نمودند.

در ادامه این جلسه دکتر داریوش طاهرخانی اظهار داشت : خوشحالم که بعد از جلسات پی‌درپی در سطوح کارشناسی و مدیریتی به نقطه‌ای رسیدیم که امروز این تفاهم نامه امضا میشود . مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز افزود : در شهرستان ساوجبلاغ ۱۷۶ هزار نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی به همراه ۳۰ هزار نفر بازنشسته و خانواده‌های آنها سکونت دارند و در کنار این عزیزان بیمه‌شدگان دیگری هم هستند که در آمار بیمه شدگان شهرستان محاسبه نشده ولی در این شهرستان سکونت دارند و به ایشان نیز خدمات درمانی ارائه می دهیم.

برخی در حال اشتغال در شهرها و استان های اطراف هستند و برخی نیز بازنشستگان سایر مناطق کشور هستند که به این استان سفر کرده در این شهرستان سکونت دارند و علاوه بر این ها افرادی هم هستند که در تعطیلات به دلیل آب و هوای مناسب به این مناطق مسافرت می کنند . و با لحاظ تمامی این موارد در شهرستان ساوجبلاغ با افراد بیمه شده بسیار بالاتر از آمار شعبه شهر هشتگرد مواجه هستم .

دکتر طاهر خانی بیان داشت : از سالها قبل در این شهرستان یک بیمارستان وجود داشت که علیرغم تلاش و زحمات کارکنان، به لحاظ محدودیت های فیزیکی و خدمات لازم بود مرکز درمانی مناسبی با فضا و امکانات مناسب در حد شان و منزلت مردم منطقه بعنوان جایگزین آن احداث شود . مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گفت : دکتر حدادی نماینده مردم شهرستان بیش از ۳ سال به طور مستمر و با تلاش خود ، پیگیر احداث بیمارستان تامین اجتماعی و اجرای این طرح مهم بودند که با پیگیری های ایشان مصوبه احداث بیمارستان جایگزین در شهر هشتگرد به تصویب هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی رسید و در فهرست پروژه های تکلیفی سازمان قرار گرفت و در اینجا لازم می‌دانم از زحمات و پیگیری های ایشان و همچنین فرماندار ، شهردار ، اعضای شورای شهر هشتگرد و سایر عزیزان قدردانی نمایم . وی افزود : از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ با تشکیل بیش از ۱۰ جلسه فیمابین، این اقدام مهم را به سرانجام برسانیم در کنار این جلسه جلسات زیاد کارشناسی هم برگزار شد و کارشناسان محترم شهرداری و مدیریت درمان استان با قرار گرفتن در کنار هم و هماهنگی لازم توانستند این تفاهم‌نامه را نهایی نمایند و امروز آن را امضا نماییم و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت خدماتی که در شأن و نیاز مردم منطقه هست را برای آنان در فضای مناسب فراهم نماییم .

همچین در این جلسه ، شهردار هشتگرد با اشاره به نیاز مردم منطقه به احداث این مرکز درمانی اظهار داشت : انشالله این تفاهم نامه و شروع این پروژه و اجرای آن منشا خیر و برکت برای مردم منطقه باشد. وی افزود: خوشحالم که این اتفاق مهم برای اینجانب رقم خورد که در کنار سایر عزیزان بتوانیم قدمی برداریم . ریسی بیان داشت : به منظور اجرای تمامی مراحل کار مجموعه شهرداری آمادگی دارد امیدواریم روند اجرایی این پروژه هر چه زودتر انجام پذیرد. در پایان جلسه نمایندگان اصحاب رسانه به منظور کمک در پیشبرد امور و همچنین به منظوری اطلاع به مردم از روند پیشرفت پروژه درخواست گزارش های دوره ای را نمودند.