مراسم تجلیل از ماماها و کارشناسان علوم آزمایشگاهی نمونه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز با حضور مدیر درمان ، معاونین ، روسای مراکز درمانی ، تعدادی از کارشناسان ستاد و ماماها و کارکنان آزمایشگاههای مراکز مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز ، روز یکشنبه هفدهم آردیبهشت ماه در محل سالن کنفرانس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ماما و روز آزمایشگاه برگزار گردید دکتر داریوش طاهر خانی با اشاره سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با جوانی جمعیت اظهار داشت : یکی از مهمترین وظایف ما در حوزه درمان لزوم همکاری لازم با وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی و انجام اقدامات لازم در خصوص جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است و در این راه وظایف همکاران حوزه درمان بخصوص همکاران مامایی بسیار مهم و سنگین است.

توجه به اهمیت و شرایط روحی و روانی و افسردگی های مادران و مراقبت های پس از زایمان اقدامات بسار همی است که همواره باید در دستور کار همکاران زحمتکش و تلاشگر ماما قرار گیرد .  دکتر طاهرخانی همچنین در ادامه این مراسم به جایگاه علوم آزمایشگاهی و خدمات کارکنان این بخش اشاره و عنوان داشتند: نقش بسیار مهم کارکنان علوم آزمایشگاهی در حوزه بهداشت و درمان در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری ‌ها انکارناپذیر است. چرا که با تشخیص و اقدام به موقع علاوه بر درمان موثر بیماری ها از هزینه های بسیاری جلوگیری می شود . از این رو لازم است به نقش و جایگاه کارکنان آزمایشگاهی توجه ویژه و خاصی صورت گیرد و ما هم قدردان زحمات این همکاران هستیم.

  مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز افزود : در بازدید مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از مراکز درمانی استان البرز ، علیرغم ساختار نامناسب و محدودیت های فیزیکی , عملکرد استان را بسیار مطلوب عنوان نمودند و این نتایج حاصل عملکرد خوب کارکنان استان است وهمه کارکنان ما در استان نمونه هستند ولی بدلیل محدودیت های اداری ، شاخص های کمی تعریف شده و سهمیه های تعیین شده برای استان امکان انتخاب کارکنان نمونه بیشتری میسر نمی باشد.

دکتر طاهر خانی در بخش دیگری از صحبت های خود به شیوه ارزیابی استان و دریافت مزایای انگیزشی کارکنان اشاره و بیان داشت : بر اساس سیستم ارزیابی  جدید سازمان مزایای انگیزشی بر اساس عملکرد کارکنان استان تعریف شده و ما نیز در این راستا به سمت پرداخت علامت محور مزایای انگیزشی حرکت خواهیم کرد و افرادی که تلاش و فعالیت مظاعفی دارند بیشتر مورد توجه و حمایت قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است در این مراسم تعدادی از کارکنان مامایی و علوم آزمایشگاهی استان نسبت به بیان نقطه نظرات و درخواست های خود پرداختند و در پایان مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از کارکنان نمونه علوم آزمایشگاهی و ماماهای نمونه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز تجلیل شد.