به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی آبفای البرز ؛ با هدف حفظ وکاهش استفاده از منابع آب شرب،آب مصرفی صنایع و معادن استان البرز از پساب فاضلاب تامین خواهد شد. حمید رضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت : در حالی که برای استحصال آب شرب جمعیت […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی آبفای البرز ؛ با هدف حفظ وکاهش استفاده از منابع آب شرب،آب مصرفی صنایع و معادن استان البرز از پساب فاضلاب تامین خواهد شد. حمید رضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت : در حالی که برای استحصال آب شرب جمعیت ساکن در استان البرز که همچنان هم در حال رشد است با محدودیت روبرو هستیم ،سهم بزرگی از این منابع در صنایع و معادن مصرف می شود که می تواند در مصارف خانگی و شرب استفاده شده و پساب را جایگزین آن کرد.

وی با اشاره به تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت : ما مکلف هستیم تا آب مصرفی صنایع و معادن را از منابع نامتعارف مثل پساب تامین نماییم. نامداری افزود: به همین منظور نشستی با حضور مدیران کل شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت و آب منطقه ای در آبفای البرز برگزار شد تا در خصوص نحوه ی عملیاتی کردن تخصیص پساب بجای آب مصرفی صنایع استان ،گامهای اولیه برداشته شود.

وی حجم تصفیه فاضلاب شهرهای کرج ، نظرآباد و مهستان را در مجموع ۴۴ میلیون مترمکعب در سال ذکر کرد و گفت :نیاز آبی صنایع و معادن البرز در این بخش چشم گیر است. بطور نمونه نیروگاه مولد برق شهید منتظر قائم با ۱۰ میلیون متر مکعب در سال، بزرگترین مصرف کننده آبهای زیرزمینی است.