محمد جواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری البرز گفت: مهمترین اولویت ما در جشنواره ملی اسباب‌بازی به میزبانی البرز، توجه به هویت ایرانی - اسلامی برای کودکان است.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ؛ محمد جواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در جلسه هم‌اندیشی جشنواره ملی اسباب‌بازی استان که روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲  در سالن جلسات شهدای استانداری کرج برگزار شد گفت: استان البرز برای برگزاری هر نوع جشنواره ملی با محوریت ایران کوچک پای کار است؛ وی ادامه داد: مهمترین اولویت ما در جشنواره ملی اسباب‌بازی به میزبانی البرز، توجه به هویت ایرانی – اسلامی برای کودکان است.

کاظمینی افزود: مهمترین ایراد تولیدکنندگان عدم توجه به هویت ایرانی – اسلامی است و ما در این جشنواره به این مهم توجه ویژه‌ای داریم.

این مسئول تصریح کرد: از تولیدکنندگان بومی سراسر کشور درخواست می‌کنیم که تولیدات خودشان را با محوریت هویت ایرانی – اسلامی برای رونمایی در جشنواره آماده کنند؛ وی گفت: ما به تولیدکنندگانی که اسباب‌بازی‌هایشان مرتبط با هویت ایرانی اسلامی است، توجه ویژه‌ای داریم.

کاظمینی ادامه داد: می‌‎توانیم از تولیدکنندگان خارجی نیز با توجه به اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، دعوت کنیم و از آنها بخواهیم محتوای مناسب ما را تهیه نمایند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن جشنواره ملی و بین‌المللی باید پای کار آیند زیرا توجه به بعد سرگرمی کودکان امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

۲ تولیدکننده بزرگ اسباب بازی کشور، البرزی هستند

آیدین مهدی‌زاده، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور  هم با حضور در این نشست گفت: حضور مسئولین البرزی در این نشست نشان از اهمیت و درک لزوم برگزاری جشنواره اسباب‌بازی در سطح ملی به میزبانی استان البرز است؛ وی ادامه داد: امروز توجه و اهمیت به کودک یکی از مهمترین برنامه دولت‌ها و مورد تأکید مقامات کشوری قرار گرفته است.

مهدی‌زاده افزود: سال جاری بعد از ۸ سال میزبانی جشنواره ملی اسباب‌بازی در پایتخت با تعامل مسئولین کشوری به استان‌ها واگذار شده و البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و استقبال مردم،  به عنوان اولین استان برای برگزاری این جشنواره انتخاب شد.

این مسئول تصریح کرد: لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با توجه به خلاء سرگرمی در کشور در استان‌ها به شدت حس می‌شود؛ وی گفت: در این جشنواره بزرگترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی کشوری حضور دارند که جالب است در میان این‌ها ۲ نفر البرزی هستند.

مهدی‌زاده ادامه داد: مسئولین استانی باید در این جشنواره توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان بومی البرزی در حوزه اسباب‌بازی داشته باشند و آن‌ها را در این جشنواره دعوت کنند و در جلسات هم‌اندیشی جشنواره این تولیدکنندگان حضور داشته باشند.

این مسئول افزود: با برگزاری این جشنواره میزان قدرت و توان موجود را ارزیابی می‌کنیم و می‌توانیم البرز را به عنوان  الگو برای جشنواره‌های استانی اسباب‌بازی انتخاب کنیم.

وی تأکید کرد: استقبال بسیار خوب شهروندان البرزی از نمایشگاه اسباب بازی سال گذشته و تماس مکرر مخاطبان برای برگزاری مجدد این نمایشگاه ما را بر آن داشت که این جشنواره را در سال جاری به میزبانی استان البرز برگزار کنیم.

مهدی‌زاده بیان کرد: مسئولین استانی ظرفیت تولیدکنندگان بومی را دریابید، زیرا ۲ تولیدکننده برتر اسباب بازی کشور، البرزی هستند و این مهم برای ایران کوچک یک ظرفیت است.

این مسئول گفت: از تمامی هم وطنان سراسر کشور دعوت می‌کنم که از جشنواره اسباب‌بازی دیدن کنند زیرا علاوه بر نمایشگاه، برنامه‌های بی‌نظیر فرهنگی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده است

البرز میزبان جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌شود

ضرورت توجه ویژه به هویت ایرانی اسلامی کودکان در جشنواره ملی اسباب‌بازی در البرز

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری البرز نیز در این نشست گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی که پیش از این در پایتخت برگزار می‌شد برای اولین بار به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

فلاح افزودبازی و اسباب‌بازی آن چیزی است که باعث رشد کودک می‌شود.

وی ادامه داد: کودک در ابعاد مختلف زندگی‌اش با بازی و سرگرمی رشد می‌کند و بسیاری از تجربه‌های زیست را با آن می‌آموزد؛ فلاح گفت: سال گذشته نمایشگاه اسباب‌بازی با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و امسال به دلیل این استقبال نمایشگاه را به صورت جشنواره ملی برگزار می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: سال جاری جشنواره ملی اسباب‌بازی برای اولین بار به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود، که پیش از این در پایتخت برگزار می‌شد؛ وی گفت: در جلسه‌ای که در شورای اسباب‌بازی کل کشور برگزار شد، البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و استقبال خوب مردم، برای جشنواره ملی انتخاب شد؛ فلاح ادامه داد: جشنواره اسباب‌بازی از ۴ تا ۹ تیرماه در پارک چمران با حضور تولیدکنندگان بومی و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برای برگزاری جشنواره‌ای در جایگاه استان باید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها پای کار آیند تا بتوانیم این جشنواره را هرچه بهتر و در سطح ملی برگزار کنیم؛ وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود تا فضایی شاد و مفرح را برای مردم رقم بزنیم.