تمامی شهرک های صنعتی استان بدنبال نیروی کار هستند/مهارت افزایی و فرهنگ سازی در حوزه اشتغال، راهکار کاهش نرخ بیکاری در استان است/عملکرد قرارگاه اشتغال استان نیز باید همانند قرارگاه اجتماعی، الگوی کشور شود؛ نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است و این را باید حداقل ۳ درصد کاهش دهیم چراکه این استان ظرفیت های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک های صنعتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اشتغال استان که روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اشتغال جزو ۱۰ شاخص اصلی ارزیابی و رده بندی استان ها است، افزود: بانک ها باید در تخصیص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف با جدیت وارد شوند.

وی ادامه با تاکید بر اینکه کارگروه های مربوطه باید گزارش جامعی از اقدامات خود ارائه دهند، ادامه داد: کارگروه اشتغال مهارت محور تشکیل شود و در راستای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها به فنون و مهارت های مختلف برنامه بدهند. وی گفت: دانش ها و تکنولوژی‌های جدیدی در دنیا بروز و ظهور پیدا کرده ولی از آموزش و مهارت افزایی در این راستا عقب مانده ایم. عبداللهی افزود: لینک دانشگاه ها و شهرک های صنعتی باید با برنامه ای دقیق صورت گیرد. وی گفت: عملکرد قرارگاه اشتغال استان نیز باید همانند قرارگاه اجتماعی الگوی کشور شود و در ابعاد ملی برنامه بدهیم.

استاندار البرز افزود: تمامی شهرک های صنعتی استان به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند و از سوی دیگر نیز جوانان و فارغ‌التحصیلان بدنبال شغل هستند. وی گفت: فرهنگ سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال ضرورت دارد و تمامی کارگروه ها باید برای این منظور طرح و برنامه دقیقی ارائه دهند. عبداللهی افزود: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است و این را باید حداقل ۳ درصد کاهش دهیم چراکه این استان ظرفیت های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک های صنعتی دارد.