رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه تعدادی از تصادفات در معابر درونشهری ناشی از تغییر مسیر و عدم حرکت بین خطوط است اظهار داشت: رانندگی بین خطوط امری ضروری است و نقش بسیار مهمی در انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات دارد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار – سرهنگ “حمداله رحمتی پور” اظهار داشت: برخی از رانندگان به دلیل فرار از تراکم ترافیک و عجله و شتاب بی مورد اقدام به تغییر مسیر پی در پی می کنند که این امر علاوه بر ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان، باعث تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی می شود و از سوی دیگر بسیاری از تصادفات در معابر به دلیل عدم حرکت بین خطوط به وقوع می پیوندد.

رئیس پلیس راهور استان استان با اشاره به ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد: در راه های خط کشی شده وسایل نقلیه باید بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج از مسیر و یا تغییر خط عبوری، احتیاط کامل نموده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما رانندگان وسایل نقلیه دیگران را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خط های عبوری دیگر شوند.

سرهنک رحمتی پور افزود : عدم رانندگی بین خطوط یک اقدام خطرآفرین، برخلاف مقررات و ناقض حقوق شهروندی بوده و رعایت این مهم در تمامی معابر اعم از خیابان های یک طرفه و دوطرفه امری ضروری است. این مقام انتظامی ادامه داد: رانندگی در محدوده تعیین شده سهم عبور وسایل نقلیه ، علاوه بر هدایت صحیح راننده و ایجاد نظم ترافیک در نهایت کاهش تصادفات را در پی خواهد داشت .