به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛  شورای اداری استان البرز با حضور معاون اجرایی ریس جمهور برگزار شد؛ در این جلسه مسولین کشوری و استانی حضور داشتند که نمانیده مجلس مواردی مهم را مطرح نمودند که به آن اشاره خواهد شد.  مهدی عسگری بیان داشت: امسال سال مهار_تورم است اما با این روندی که از […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛  شورای اداری استان البرز با حضور معاون اجرایی ریس جمهور برگزار شد؛ در این جلسه مسولین کشوری و استانی حضور داشتند که نمانیده مجلس مواردی مهم را مطرح نمودند که به آن اشاره خواهد شد.

 مهدی عسگری بیان داشت: امسال سال مهار_تورم است اما با این روندی که از دولت نسبت به بانک‌های خصوصی می‌بینیم، تورم مهار نخواهد شد. چراکه نه در سیاست‌های ارزی دولت برای مهار ارز و #دلارزدایی تدبیر ویژه‌ای شده و نه در موضوع نظارت بر عملکرد بانک‌های خصوصی.

بانک‌های خصوصی غارت‌گر و تورم‌زا را جمع کنید

به عنوان نمونه، بانک_آینده تنها معادل ۲٫۳درصد از سپرده‌های مردم البرز را تسهیلات داده و حدود ۹۸درصد را از استان خارج کرده همان‌طور که عملکردی بسیار منفی در کشور دارد.وقتی از نقدینگی و تورم صحبت می‌شود، همه بر کسری بودجه دولت متمرکز می‌شوند! اما فقط به یک آمار اشاره می‌کنم تا نسبت به فاجعه‌ای که توسط بانک‌های خصوصی در اقتصاد کشور رقم می‌خورد، تصویر بهتری داشته باشید؛

 رشد پایه پولی کشور تا اواخر پاییز ۱۴۰۱ حدود ۲۷درصد بوده که ۶ واحد درصد آن متعلق به بانک آینده است، یعنی بیش از ۲۲درصد از کل رشد پایه پولی فقط توسط یک بانک رقم خورده است!

آیا می‌توان این حجم از اثرگزاری در رشد نقدینگی و تورم را نادیده گرفت؟! خواهش ما این است که قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه ملی، این بانک‌های غارت‌گر را در کشور بویژه در استان البرز جمع کنید.