به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ سامانه تامین آب آشامیدنی شهرکرج موفق به کسب گواهی تضمین سلامت شد. مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: موثرترین روش برای اطمینان پایدار از ایمنی یک سیستم تامین آب آشامیدنی شهری ، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است. بطوریکه تمام […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ سامانه تامین آب آشامیدنی شهرکرج موفق به کسب گواهی تضمین سلامت شد. مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: موثرترین روش برای اطمینان پایدار از ایمنی یک سیستم تامین آب آشامیدنی شهری ، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است.

بطوریکه تمام مراحل تامین آب از حوزه آبریز تا مصرف کننده را شامل شود. به چنین راهکاری« برنامه ایمنی آب » که مشتمل بر گام های دهگانه است ، اطلاق می شود. وی ادامه داد: اهداف «برنامه ایمنی آب آشامیدنی»، اطمینان از کیفیت آب بر اساس مدیریت خطر است که پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی ،تصفیه آب برای حذف آلودگی بمنظور رسیدن به استانداردها ،پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره سازی ،توزیع و مصرف و… که این برنامه در استان البرز آغاز شده و نتایج اولین برنامه برای شهر کرج در قالب صدور گواهی تضمین سلامت ارائه گردید.

مهندس نامداری با اعلام اینکه گواهینامه برنامه ایمنی آب کرج از سوی کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی آب در مرداد ۱۴۰۲ صادر شده ، افزود: این گواهینامه تضمین کننده ی تامین آب سالم از سوی متولیان آبرسانی آب کرج و نظارت مطلوب سازمانهای ناظر بر سلامت آب شرب است.