به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون در نشستی خبری با این موضوع دکتر علی غیاثی شرح کوتاهی از عملکرد این بانک و مدیریت شعب استان البرز را برای اصحاب رسانه ارائه دادند تا توسط رسانه های جمعی به سمع و نظر مردم استان شهید پرور البرز برسد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز عنوان کرد: این بانک در سال گذشته، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی پرداخت کرده که از این رقم، ۲۶۵ میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی بود که از سوی مراجع مربوطه از جمله اداره کل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معادن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و … معرفی شدند.
همانگونه که اشاره کردم ما در سالی که گذشت، خدمات متنوع بانکی را به مردم و ذینفعان البرزی ارائه دادیم که با توجه به نظر سنجی ها این خدمات مورد توجه مردم قرار گرفت و مطلوب بوده است، زیرا سعی ما نزدیک شدن به عدالت اجتماعی بوده که تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا تسهیلات چه در قالب تسهیلات تکلیفی و چه از محل منابع داخلی و سپرده های مردم، به نحو احسن میان سرمایه گذاران و جامعه هدف بانک توزیع شود.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در استان البرز طی یک سال اخیر، ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که از طریق ۹ شعبه و دو باجه صورت گرفته است؛ همچنین در زمینه تسهیلات حمایتی، ۲۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان سازمان بهزیستی و ۳۶۲ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد. در چهار ماهه نخست سال جاری، پرداخت تسهیلات ازدواج دو برابر نسبت به سال اعتباری گذشته افزایش یافت.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز از پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموع تسهیلات پرداختی در استان البرز طی یک سال اخیر، ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که از طریق ۹ شعبه و دو باجه صورت گرفته و می توان گفت که سرانه پرداخت تسهیلات در این بانک بیش از حتی برخی از بانک های بزرگ است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز با بیان اینکه در راستای بند الف تبصره ۱۸، سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنعت، معادن و کشاورزی پرداخت شده است، اظهار کرد: تسهیلات به بخش تعاون با دو درصد تخفیف در نرخ تسهیلات پرداخت می شود و چون این بانک یک بانک تخصصی حمایتی است، باید ۷۰ درصد خدمات خود را به بخش تعاون در کلان بانک ارائه دهد همچنین بانک توسعه تعاون معادل ۱۳۰ درصد جذب شده های خود را تسهیلات پرداخت کرده است.
غیاثی افزود: ما در این بانک تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا از سپرده های مردم به نفع خودشان استفاده کنیم و تسهیلات به آن ها تعلق بگیرد. بانک توسعه تعاون به هیچ عنوان بنگاه داری نکرده و چون هدفش مقدس و خدمت به بخش تعاون است، سعی بر جلب رضایت مردم و خداوند دارد، فعالیت در شرایط تورمی کنونی تلاش و همت بیشتری را می طلبد تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش