سرپرست اداره گاز منطقه سه کرج گفت: با نوسازی شبکه گاز بالای بلوار پرستاران این منطقه تا 20 سال آینده از نظر برقراری جریان گاز با مشکلی مواجه نخواهد بود و با انجام تعمیرات اساسی شبکه و ایستگاه های این منطقه، در حال آمادگی برای گازرسانی در فصل سرد سال هستیم .

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، تلفیق تحصیل و تجربه و تزریق آن در مجموعه کاری نتایج شگفت انگیزی به دنبال دارد، آنچه که در اداره گاز منطقه سه کرج این روزها شاهد آن هستیم نتیجه این فرایند بر اثر مدیریت حسن نوروز نیا است. وی که از سال ۱۳۷۱ وارد صنعت نفت و گاز شده تا سال ۱۳۸۱ در پالایشگاه ولی عصر کنگان مشغول فعالیت بوده است. از سال ۱۳۸۱ به بعد در گاز استان تهران و البرز فعالیت خود را ادامه داده و اکنون بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد. نوروزنیا دکترای برق قدرت دارد و در دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور تدریس می کند، وی که برنامه ریزی را اساس کار خود قرار داده است آن را تلفیقی از تجربه و تحصیلات عنوان می کند.

سرشیفت امداد در شرکت گاز کرج، مسئول نصب و انشعابات کرج و اقمار، رئیس تعمیرات و بهره برداری شهریار ، رئیس اداره های گاز شهر جدید، صباشهر، باغستان شهریار ، مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان البرز و رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز استان البرز سمت هایی است که او در آنجا فعالیت داشته است.

وی در گفت و گو با روابط عمومی شرکت گاز استان البرز گفت: اداره گاز منطقه سه کرج با حدود ۱۸۰ هزار مشترک یکی از مناطق پرتراکم در استان البرز است، در این منطقه علاوه بر گازرسانی به بخشی از کرج، به کمالشهر و روستاهای بخش مرکزی کرج گازرسانی انجام می شود.

نوروزنیا با بیان اینکه در این منطقه ۲۴ ایستگاه گاز شهری( TBS) وجود دارد که ۱۴ ایستگاه در شهر کرج و ۱۰ ایستگاه در کمال شهر نصب شده است، وی ادامه داد: از زمانی که اینجانب رئیس اداره گاز منطقه سه کرج شدم، تلاش شد تا کارهای زیربنایی انجام شود، مثلا دو ایستگاه TBS که بیش از دو سال از سرویس خارج بودند با پیگیری هایی که انجام شد توانستیم این ایستگاه ها را راه اندازی کنیم؛ راه اندازی این ایستگاه ها علاوه بر اینکه باعث کمک به سایر ایستگاه ها می گردد در گاز رسانی مطلوب به مشترکین منطقه موثر است.

وی برطرف کردن نشتی شیرهای ورودی و خروجی ایستگاه ها را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۳۰ سال از عمر شبکه های گاز استان می گذرد این نشتی ها طبیعی است که باید کنترل، و شیرهای دارای نشتی تعمیر و یا تعویض شوند.

سرپرست اداره گاز منطقه سه کرج خاطرنشان کرد: در این مدت شیرهای ۶ اینچ و ۸ اینچ سه ایستگاه را عوض کردیم و با این اقدام از قطعی های احتمالی و هدر رفت گاز جلوگیری کردیم.

نوروزنیا گفت: از دیگر اقدامات اساسی ، تعویض شیرهای زیر فیلتر ایستگاه های TBS بود که بدلیل نشتی و جلوگیری از هدر رفت گاز می بایست تعویض می شدند، با تعویض این شیرها از هدر رفت حجم زیادی از گاز جلوگیری شد .

اوبیان کرد با توجه به ساخت و ساز و اشتراک پذیری که در سطح اداره گاز منطقه سه انجام شده، لازم است ایستگاه بیدار چشمه که دارای ظرفیت ۵۰۰۰ می باشد افزایش ظرفیت پیدا کند که این موضوع جزء تنگناهای این منطقه است و مکاتبات و پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده است.

سرپرست اداره گاز منطقه سه کرج مطرح کرد: در زمینه حفاظت کاتدیک( با توجه به ارتباط تحصیلی اینجانب)، اگر این وظیفه به درستی انجام نشود مرگ خاموش تاسیسات گاز را در پی خواهد داشت بطوریکه در ۱۰ سال آینده موضوع خوردگی از مشکلات قابل تامل در شرکت های گاز استانی خواهد بود.

نوروزنیا افزود: کاری که ما در منطقه ۳ انجام دادیم برنامه ریزی برای رفع مشکلات این بخش بود حدود ۷۰ درصد ایستگاه های CPS به طور کامل اورهال شده است و صفر تا صد کار، تعمیر و نوسازی شده است و تا پایان تابستان اورهال همه دستگاه ها در این واحد انجام خواهد شد.

وی تعویض علمک های پوسیده را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: تعویض علمک های پوسیده را در دستور کار قرار دادیم، خیلی از علمک هایی که نصب شده عمر ۳۰ ساله دارد که برای جلوگیری از هدر رفت گاز باید تعویض شود و ما بنا داریم این اقدام را انجام دهیم، پکیج پیمان آن آماده شده است، دو پیمانکار برای مناطق یک، دو، سه و یک پیمانکار برای نظرآباد و ساوجبلاغ در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره گاز منطقه سه کرج مطرح کرد: با توجه به تراکم جمعیت در این منطقه و مصرف بالای گاز، تقویت شبکه موجود در بخشی از منطقه در حال اجراست، به عنوان مثال پیگیری اجرای شبکه بالای بلوار پرستاران که منطقه وسیعی را شامل می شود و دارای ساخت و ساز زیادی بوده ، بطوریکه افزایش مصرف زیادی در این بخش داشته ایم و شبکه فعلی توان گازرسانی به مشترکان را ندارد بدین جهت برای تقویت شبکه موجود پروژه ای تعریف شده و در حال اجرا است که با اجرای آن مشترکانی که در این بخش قرار دارند تا ۲۰ سال آینده از نظر برقرای جریان گاز و افت فشار، مشکلی نخواهند داشت.

نوروزنیا بیان کرد: در اداره گاز منطقه۳ کرج حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شیر گاز وجود دارد که تعدادی از این شیرها به دلایل مختلف نیاز به هم سطح سازی و نمایان سازی دارند ، شناسایی و پیدا کردن این شیرها را در دستور کار قرار دادیم، علاوه بر نمایان سازی حدود ۲۰ شیر در منطقه، همسطح سازی و تعمیر حدود ۴۰۰ شیر از ابتدای سال تا به اکنون انجام شده است.

وی مطرح کرد: در واحد نصب و انشعابات، اولویت اداره گاز منطقه سه، ایمن سازی علمک های ناایمن و تعویض کنتورهای خراب می باشد، بر اساس گزارش هایی که کنتورخوان ها اعلام می کنند، برنامه ریزی کردیم تا پیمانکاران نسبت به ایمن سازی این علمک ها و تعویض کنتورها اقدام نمایند، کار در این واحد به خوبی در حال انجام است و امیدوارم تا پایان سال به صفر برسد.