به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ سرانجام بعد از گذشت بیش از یک دهه ایستگاه های مترو کرج در حال افتتاح است و بزودی طبق وعده مسولین شهری و استانی در آینده نزدیک با اتصال به خط ۵ مترو تهران کرج تا پایان سال ۱۴۰۲ مجموعه قطار شهری کلانشهر کرج به طور کامل راه اندازی […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ سرانجام بعد از گذشت بیش از یک دهه ایستگاه های مترو کرج در حال افتتاح است و بزودی طبق وعده مسولین شهری و استانی در آینده نزدیک با اتصال به خط ۵ مترو تهران کرج تا پایان سال ۱۴۰۲ مجموعه قطار شهری کلانشهر کرج به طور کامل راه اندازی خواهد شد.
مجتبی عبداللهی در مراسم بهره برداری از ایستگاه قطار شهری رجایی شهر که روز پنجشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۲ که در محل این ایستگاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته گرامیداشت دولت، تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و قدردانی از دست اندرکاران این پروژه، افزود: پروژه قطار شهری کرج از آغاز تاکنون، دوره های مختلف شورای اسلامی شهر را سپری کرده و اکنون در حال بهره است.
وی ادامه داد: امید است شورای اسلامی دوره ششم کرج که اعضای آن از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند در کانون توقعات مردم قرار دارند؛ در این دوره شاهد تحولات بزرگی در مدیریت شهر کرج باشیم و تمامی پروژه های مغفول و باقی مانده محقق شوند.

استاندار البرز گفت: اراده دولت مردمی سیزدهم بر این است که عقب ماندگی را جبران کنند و بسترهایی توسعه، پیشرفت و رضایتمندی مردم را فراهم کند؛ ظرف ماه های اخیر اقدامات و برنامه های ویژه ای در راستای ارتقا زیرساخت ها و سرانه های استان به ثمر نشسته و مردم شاهد پیشرفت ها هستند.
عبداللهی گفت: درصدد هستیم با توجه به اراده ای که شکل گرفته، تا دهه فجر امسال ایستگاه قطار شهری شهید سلطانی را مورد بهره برداری قرار دهیم؛ وی افزود: طی نشستی با مسئولان مترو تهران، توافقات بسیار خوبی در راستای توسعه همکاری ها صورت گرفته و افزایش ایستگاه ها در خط گلشهر _هشتگرد و بهره برداری از ایستگاه ماموت، کاهش زمان سفرها و… از جمله آنهاست.

یک هزار میلیارد تومان اعتبار آماده تزریق به پروژه قطار شهری کرج

همچنین در این مراسم شهردار کرج از آمادگی شهرداری برای تزریق بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری خبر داد؛ کیانی این اعتبار را از محل کمک‌های دولت و بودجه شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: راه‌اندازی و افتتاح هر ایستگاه قطار شهری به اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.  

شهردار کرج ضمن ابراز رضایت از عملکرد سازمان قطار شهری و کمک‌های دولتی برای افتتاح این پروژه، افزود: خوشبختانه موفق شدیم ظرف کمتر از ۶ ماه از افتتاح ایستگاه قبلی، ایستگاه جدید را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. 

شهردار کرج ابراز امیدواری کرد: پس از اورهال رام دوم قطار شهری، با پیگیری‌هایی که در وزارت کشور انجام می‌گیرد بتوانیم برای اجرای رام‌های بعدی اقدام کنیم؛ وی، حرکت به سمت ایجاد خطوط استاندارد و کامل برای متروی شهر کرج را از مهمترین اهداف مجموعه مدیریت شهری برشمرد.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش