به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ تا اسفند امسال ، با وارد مدار شدن ۲۰ حلقه چاه آب شرب درفردیس،۳۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید و استحصال آب این شهرستان افزوده می شود. مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز درجلسه تامین آب شهرستان فردیس با اعلام این مطلب گفت: شهرستان فردیس یکی از پر […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ تا اسفند امسال ، با وارد مدار شدن ۲۰ حلقه چاه آب شرب درفردیس،۳۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید و استحصال آب این شهرستان افزوده می شود.

مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز درجلسه تامین آب شهرستان فردیس با اعلام این مطلب گفت: شهرستان فردیس یکی از پر تراکم ترین شهرستانهای کشور با جمعیتی حدود ۸۰۰ هزار نفر است و زیرساختهای خدماتی از جمله تاسیسات آبرسانی (چاهها، مخازن، شبکه توزیع و …) هیچ تناسبی با این بارگذاری جمعیتی ندارد، بنابراین طی ماههای اخیر تلاش شده بیشترین توجه و امکانات صرف برآورده کردن نیازهای آبی ساکنان فردیس شود.

وی درتوضیح برنامه های درنظر گرفته شده برای رویارویی با جمعیت رو به رشد وپیک مصرف آب در سال آینده که از اسفند ماه به بعد آغاز می شود، بیان داشت: بمنظور بهره گیری از منابع آب سطحی سدهای کرج وطالقان دو پروژه ی اساسی وبزرگ درحال اجراست که طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵۰۰۰ متر با قطر ۵۰۰ میلی متر درحال اجراست وبخشی از آن بصورت آزمایشی وارد مدار شده ودیگری طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵۰۰۰ متر با قطر ۹۰۰ میلی متر است که مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی آنهم درشهرک جهان نما ساخته شده وبخشی از آن با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با آبدهی ۳۰ لیتر برثانیه وارد مدار بهره برداری شده و تا پایان سالجاری به بهره برداری قطعی خواهد رسید.

مهندس نامداری افزود: درحوزه افزایش منابع زیرسطحی (چاهها) هم تا پایان سال درصدد حفر وتجهیز ۱۰ حلقه چاه جدید ونیز مهندسی مجدد ۱۰ حلقه چاه موجود هستیم وپیش بینی می کنیم با اجرایی شدن این پروژه ها حدود ۳۸۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید وتامین آب فردیس افزوده شود. مدیرعامل آبفای البرز درپایان همچنین خبراز اجرای ۱۲ کیلومتر لوله گذاری جدید آب بمنظور جداسازی شبکه های قدیمی وموازی داد.