به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ این نشست آموزشی، ترویجی با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هشتگرد، اداره‌ی امور بانوان و جوانان ساوجبلاغ، واحد آموزش و پژوهش اداره آموزش و پرورش  و  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  برگزار شد.  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ این نشست آموزشی، ترویجی با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هشتگرد، اداره‌ی امور بانوان و جوانان ساوجبلاغ، واحد آموزش و پژوهش اداره آموزش و پرورش  و  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  برگزار شد.

 روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گزارشی از این نشست تهیه نموده است که در ادامه می خوانید؛ مریم فلاح نژاد، مربی مسؤول مرکز هشتگرد که اسمش به عنوان یکی از قصه پژوهان در کتاب فرهنگ قصه‌شناسی یلدا ثبت شده است در این نشست ضمن  معرفی کارکردهای تربیتی قصه گویی به عنوان یک ابزار مهم تربیتی به  معرفی جشنواره قصه گویی و دیگر فعالیت‌های کانونپرورش فکری کودکان ونوجوانان پرداخت.

دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی و مدرس قصه‌گویی مرکز هشتگرد نیز به معرفی گام‌های  پیش از قصه‌گویی، از جمله آماده سازی بدن و صدا , انتخاب و مناسب سازی  متن  , استفاده از لباس ابزار و صحنه و … در قصه گویی پرداخت. 

بعد از تمرین عملی کارگاه که آماده سازی متن قصه با الهام از یک خاطره بود تعدادی از  نوجوانان و بزرگسالان حاضر در جمع به ارایه متن و قصه خود پرداختند .

معرفی منابع قصه گویی در کتابخانه‌های کانون و منابع آشنایی با قصه‌گویی ازدیگر بخش‌های برنامه بود.

 گفتنی است این نشست تخصصی با حضور ۲۰۰ نفر از دانش آموزان و اولیای تربیتی و  حضور مسوولانی چون مشاور امور بانوان فرمانداری، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ساوجبلاغ، م مسوول نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مسوول و مربیاان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر هشتگرد برگزار شد.