سرپرست شرکت گاز استان البرز گفت: 70 درصد از شهرهای استان البرز در اقلیم دو آب و هوایی جانمایی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ کامران ایمانی فولادی بیان کرد: مهم ترین اولویت شرکت گاز البرز عبور آرام و بدون دغدغه از فصل زمستان است و با برنامه ریزی و جلساتی که در حال برگزاری است تلاش می کنیم تا شهروندان زمستان بی دغدغه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد مناطقی که با افت فشار مواجه بودند شناسایی شدند و برای جلوگیری از افت در این مناطق طرح ها و پروژه های ضربتی در حال اجراست که قطعا در زمستان پیش رو با مصرف بهینه و صرفه جویی مردم می توانیم روزهای سرد سال را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم.

سرپرست شرکت گاز استان البرز با تشریح وضعیت گازرسانی به محور کرج به کندوان گفت: در پایین دست سد همه روستاها از گاز برخوردار شدند و در حال استفاده کردن هستند، اما در بالای سد که یک شهر و ۳۷ روستا وجود دارد به غیر از سه روستا که گازرسانی به آنها در حال تست است بقیه روستاها از این نعمت برخوردار هستند.

ایمانی فولادی با تاکید بر اشتراک پذیری در محور کرج به کندوان خاطرنشان کرد: گزارش هایی از اشتراک پذیری ساکنان بالای سد به شرکت گاز استان البرز واصل شد که به سرعت برای بررسی آن به همراه مدیران این شرکت به مدت یک روز در بخش آسارا حضور پیدا کردیم و ضمن برگزاری جلسه با بخشدار و شهردار، اهالی و دهیاران نیز مذاکره و مشکلات اشتراک پذیری مردم منطقه بررسی شد.

وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد نحوه اطلاع رسانی و گرفتن تاییدیه لوله کشی داخل منازل از نظام مهندسی دو عامل مهمی بود اشتراک پذیری را با کندی مواجه ساخته است.

سرپرست شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: برای آگاه کردن مردم از چگونگی روند اشتراک پذیری کلیپ های آموزشی به همراه بروشور طراحی شده تا میان مردم توزیع شود، مضاف بر این مجددا دوباره بازدید میدانی در این هفته خواهیم داشت تا میزان تاثر اقدامات انجام شده را بررسی کنیم.

ایمانی فولادی گفت: فرایند اشتراک پذیری ۱۷۷ پرونده تکمیل شده است که از از آن تعداد ۱۶۰ پرونده کنتور نصب شده است ۱۷ مورد باقی مانده هم به سرعت در حال نصب است، دو هزار پرونده به نظام مهندسی ارسال شده که هنوز پاسخی برای ادامه روند اشتراک پذیری دریافت نکردیم.

وی درباره نحوه محاسبه گازبها مطرح کرد: بر اساس اقلیم بندی انجام شده ایران به پنج اقلیم آب و هوایی تقسیم شده است که بر اساس مصرف گازبها به صورت پلکانی محاسبه می شود.

سرپرست شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: پلکان ها به کم مصرف، مصرف متوسط، پر مصرف و بسیار پر مصرف تقسیم شده است که ۹۵ درصد مصارف گاز در استان البرز در بخش خانگی در قسمت کم و مصرف متوسط قرار می گیرند.

ایمانی فولادی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد شهرهای استان البرز در اقلیم ۲ هستند، اظهار کرد: بر اساس این فرمول اگر مصرف هموطنان از ۱۲۵۰ متر مکعب در ماه بیشتر شود به ازای هر ۱۰۰ متر مکعب حدود ۷۵۰ هزار تومان باید پرداخت کنند که از هموطنان درخواست داریم تا به این موارد توجه کنند.