به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برخورداری ۱۲۰ روستای استان البرز از نعمت گاز گفت: بااجرای مصوبات دوراول سفر ریاست جمهوری به استان ۹هزار و۲۶۵خانوارروستایی در شهر آسارا وشهرستانهای کرج طالقان ساوجبلاغ ،نظرآبادوچهارباغ از تعمت گاز طبیعی بهره مند شدند. مجید چگنی با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برخورداری ۱۲۰ روستای استان البرز از نعمت گاز گفت: بااجرای مصوبات دوراول سفر ریاست جمهوری به استان ۹هزار و۲۶۵خانوارروستایی در شهر آسارا وشهرستانهای کرج طالقان ساوجبلاغ ،نظرآبادوچهارباغ از تعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
 
مجید چگنی با اشاره به اینکه ۴۳ شهر و هشت هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق محروم به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست تصریح کرد: در دولت سیزدهم، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستا، به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی افزود توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است و تلاش شده که در این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای این استان‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم، افزود: گازرسانی به هر نقطه‌ای صورت گیرد به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد خواهد شد.

چگنی، توسعه گازرسانی به استان‌های محروم کشور را از برنامه‌های شرکت ملی گاز برشمرد و افزوددر دو سال نخست دولت سیزدهم، پنج هزار و ۲۷۹ روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده‌اند. ۹۸.۶ درصد از جمعیت شهری و ۸۶.۳ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش گازرسانی هستند و بیش از ۲۷.۵ میلیون مشترک (افزون بر ۳۱ میلیون واحد) تحت پوشش گازرسانی قرار دارند.