معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندارى البرز در هفتمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز از تحقق ۹۸ درصدی تعهدات اشتغال استان معادل ۴۸۱۷۵ فرصت شغلی تا دهم دی ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ عزیزاله افضلى یکشنبه ١٧ دى ١۴٠٢ در هفتمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز که در سالن جلسات شهدای دولت برگزار شد، گفت: ثبت بیش از ۹۸ درصد تعهدات اشتغال استان معادل ۴۸۱۷۵ فرصت شغلی تا یوم جاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد صورت پذیرفته است و سرجمع از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

وى با اشاره به کسب رتبه پنجم در شاخص ترکیبی اشتغال استان البرز در کشور که در شورای عالی اشتغال اعلام شدادامه داد: استان البرز با اقدامات جهادی در بخش اشتغال ثبت تعهدات مربوط به اشتغال استان در سامانه ملی رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت بخش خصوصی از ضریب صحت ۸۸ درصدی برخوردار بوده است.

معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندارى البرز با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزای در بخش مشاغل خانگی افزود: ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی سال جاری در بخش مشاغل خانگی تخصیص یافته است که تاکنون ۸۵ میلیارد تومان آن در دستگاه های مختلف میراث فرهنگی، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد به بانک‌های عامل چون رفاه، توسعه تعاون، پست بانک، ملت، ملی ، تجارت، صادرات و مهر ایران معرفی شده است.

وى در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزای در بخش مشاغل خانگی گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و در حمایت از این مشاغل خانگی در قالب ۱۴۲۷ طرح ارسالی به بانک به میزان ۸۵ میلیارد تومان پرداختی صورت پذیرفته است.

افضلى خاطرنشان شد: در سال جاری شاهد افزایش دو برابری صدور مجوز در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۸۳ درصدی پرداخت در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین افزایش ۷۱ درصدی معرفی تسهیلات به بانکهای عامل در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.