به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی در وضعیت هشدار سطح زرد خبر داد. مهدی مهرور روز سه شنبه گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی در وضعیت هشدار سطح زرد خبر داد.

مهدی مهرور روز سه شنبه گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن از ظهر چهارشنبه (فردا) تا جمعه رگبار ساعتی و پراکنده باران و برف ، بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید ، احتمال کولاک برف ، مه آلودگی و کاهش نسبی دما در استان (به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی ) پیش بینی می شود.

وی در ادامه اثر مخاطره این سامانه را اختلال در ترددهای شهری و بین شهری ، کاهش میدان دید و لغزندگی سطح جاده ها در ارتفاعات و گذرگاه های کوهستانی عنوان کرد و گفت: شهروندان البرزی ضمن رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده های کوهستانی از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

وی در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری و مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی را ضروری دانست.